Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Model S på finn.no

Startet av NegativeElectrode, tirsdag 14. oktober 2014, klokken 10:55

« forrige - neste »

NegativeElectrode

På tross av flere nye konkurrenter selger Nissan Leaf godt. Totalt var salget av elbiler litt ned i September (11,2%)
http://www.tv2.no/2014/10/02/broom/leaf/tesla/elbil/6075103
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Asarin

Må si jeg er mektig imponert med hvor godt Leafen har holdt seg. Den begynner jo faktisk å dra litt på åra.

Hva var det Leaf kostet den gang den var helt ny? Den må jo ha rast endel i pris eller fått vesentlig bedre utstyr/batteri siden den fortsatt selger såpass mye.
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

emil

Sitat fra: NegativeElectrode på torsdag 02. oktober 2014, klokken 09:10
På tross av flere nye konkurrenter selger Nissan Leaf godt. Totalt var salget av elbiler litt ned i September (11,2%)
http://www.tv2.no/2014/10/02/broom/leaf/tesla/elbil/6075103

Med de store leveringene i sommer og høst av eGolf solgt på vårparten, og kampanjer fra bl.a Renault er jeg imponert over at Leaf fortsatt holder seg i toppen på salgstall.  Det kan jo tyde på at kjøpere, selv om en del er flinke til å klage over Nissan-systemet her på forumet, er veldig fornøyd med bilene sine og formidler dette godt til potensielle kjøpere.

moby666

LEAF er mulig å kjøpe på dagen. Hvis det hadde vært mulig å kjøpe eGolf, soul og i3 uten ventetid hadde nok salget av Leaf vært atskillig lavere
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

emil

Sitat fra: moby666 på torsdag 02. oktober 2014, klokken 10:32
LEAF er mulig å kjøpe på dagen. Hvis det hadde vært mulig å kjøpe eGolf, soul og i3 uten ventetid hadde nok salget av Leaf vært atskillig lavere

Men de de fleste som mener at eGolf og i3 er så mye bedre enn Leaf at de er verd den ekstra prisen tar også ventinga. Men vet om noen som har tatt en brukt Leaf midlertidig i et halvår mens de venter på eGolf.

Philip Marlowe

Det kan jo være at mange synes det virker tryggere med Nissan enn alle disse nykommerne. Nissen har jo holdt på en stund og inntrykket mitt er at eierne er veldig fornøyde med kvaliteten. Eierne anbefaler vel lett bilen sin til venner og kolleger.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Øyvind I

#6
Godt etabler merkenavn og de fleste bilkjøpere (i alle fall for fosilbil) prøvekjøre ikke andre merker enn det de kjøper. De færrest bilkjøpere er så veeeldig opptatt av bil.
Det tror jeg er noe av årsaken sammen med stadig trykk på markedsføring. Dvs mange oppfatter liten elbil = Leaf

Golfen på samme måte, Dvs selger seg selv. Selv mot slutten av modellsyklusene selger de fleste veletablerte modeller (fra markedsledende)  bra, selv om de teknisk er forbigått av andre tilbydere (kommentar gjelder fosilbil).
Bilkjøpere går i flokk og en modell som er på topp er ikke nødvendigvis på topp i andre land.
Prøvekjøre og gjør vurdering er alltid lurt.
Forøvrig bra jobb fra Nissan.
Edit: jeg valgte annen elbil
10 Alfa Romeo 159 2.0 Ti
01 Alfa Romeo GTV 3.0 V6
14 Renault Zoe Intens Supercharge

Thomas Parsli

En kollega bytter fossilgolfen med en elektrisk og har erfaring med når Kia og VW faktisk kan levere biler.

eGolf og Kia Soul EV har levering tidligst i mars!
For eGolf med varmepumpe er det levering på "et senere tidspunkt" som ikke ble spesifisert nærmere.
De prøvde også å "snakke bort" varmepumpe med at den ikke er effektiv før ca. 30min og svært mange hadde kortere kjøreturer...

Han bestilte eGolf først og fremst fordi hans to år gamle Golf har så mye feil og problemer at forhandleren gir en god inbyttepris og en lav pris på eGolf.
Hvis han ikke var avhengig av å avhende en problembil hadde han sannsynligvis kjøpt Nissan Leaf!

Nesten et halvt års leveringstid har sannsynligvis en god del å si på salget, ja...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

VigdisA

En annen ting er vel at nesten ingen av de nyere elbilene slår rekkevidden til en Leaf? Den er omtrent det samme eller litt dårligere på de fleste nye, en av dem kan ikke hurtiglades engang. Da er det tryggere å satse på et merke som beviselig har vært bra over lang tid.
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

Mippen

Nissan Leaf har helt grei rekkevidde, men den er ikke best i klassen. e-Golf har omtrent tilsvarende og nye Kia Soul skal ha litt mer rekkevidde enn leafen. Mitt argument når jeg kjøpte leaf for snart 1 år siden var at den hadde vært på banen en stund. Det var lite feil og rekkevidden var god. Ladenettverket var godt utbygget og man fikk mye bil for pengene. Ikke minst leveringstid. Kunne få den nesten på dagen. En e-Golf for eksempel starter 10.000kr over dyreste leaf før man krysser av ekstrautstyr. Den leveres ikke med dobbeltlader. Den har lang leveringstid og varmepumpe var ikke standard. Det er noe som er svært effektivt på min leaf hvor den er standard. At den ikke kan hurtiglade på chademo er også et minus da til dd er det flest chademo hurtigladere. Lef for eksempel kan bruke type 2 kabel også og lade på flexiladere, så det er flere lademuligheter for leaf enn biler som e-Golf og i3.
Fremtiden er elektrisk.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA