Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Service på CLIO - hvor?

Startet av elektrolux, mandag 10. desember 2007, klokken 15:41

« forrige - neste »

elektrolux

Hettene som erstatter originale hette over vakumføler på PSA bilene var så populære at jeg har kjøpt inn et nytt lass.

Vil med dette tilby hettene for den symbolske sum av 25 kr inkludert post, og 5 kr stk for hver ekstra hette.

Dersom du er i tvil om du trenger en slik hette skal du starte bilen, og høre at vakumpumpa går. Når den stopper tar du tiden til den igjen starter. Går der mindre enn 1 min er der lekkasje i vakumsystemet.

Det har vist seg at den originale blå hetten på vakumføleren blir hard og sprekker etter en viss tid. Denne er veldig enkel å bytte. Kryp under bilen ved høyre framhjul og lokaliser vakumpumpe og føler like over høyre drivaksel. Bruk et skrujern, og vipp den blå hetten av vakumføleren, og monter en gul hette, så er sannsynligheten stor for at du har fikset vakumlekkasjen.

Eventuell neste fix er å bytte vakumslangen fra bremseservo til vakumpumpen. Denne har innvendig diameter på 10mm, og en meter burde holde.

Bilde viser gammel vakumføler påmontert gul hette, og en ny vakumføler med den originale blå hetten. Har også helt nye vakumfølere tilsalgs også for 1000 kr dersom noen trenger det. Peugeot pris er 4000 NOK.

Et lekk vakumsystem sliter unødvendig på vakumpumpe, og batteri/DC-DC da den tross alt trekker opp til 6A mens den suger vakum.


Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

Jeg ble ikke oppmerksom på denne tråden før det kom inn link hit fra Elbil-Wiki.  TAKK (for dette og stadig flere bidrag der Elektrolux).

Jeg har faktisk lurt på hvilken "motor" på høyre side foran et sted det er som bråker litt ekstra når jeg slår på tenningen.  Tror ikke den går for ofte, men det skal sjekkes nå.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Boogie

Den bør kunne holde på vakuumet i et minutt minimum.
Optimalt over 5 minutter.
Bytt hette, og det burde hjelpe.
Dersom det ikke hjelper kan det være lekasje i slangen, eller at pumpen har ødelagt membran (kan desverre ikke kjøpes separat, men man kan jo klippe ut en selv av en god gummipakning).
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

La_Jungla

Dessa "plasthattar" till vakuumpumpen, är det lätt att få tag på nya? Var köper man sådana?

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

jornheim

Har skiftet fra blå hætte til gul hætte, super løsing.

Men det var ikke helt tilstrækkeligt. Det viste sig at vakuumslangen sad ikke fast nok på bremseservoen. Har sat nyt spændebånd (slangeklemme) på, og nu er pumpen stille i mange minuter (så længe man ikker bruger bremsen).

Studsen på bremseservoen er nok det lettest tilgængelige sted, foruden pumpen selv. Die andre slangeforbindelser sidder godt gemt bag batterikassen  >:(
Køge, 40km syd for København. Saxo electrique (2000 model), 2007-blokke (NiCd)
Kører ZOE i en delebilsforening (=dansk for bildeling)

Matheus

Hei Elektrolux,
Tilbyr du fortsatt hettene for den symbolske sum av 25 kr inkludert post, og 5 kr stk for hver ekstra hette?
Eller kan du fortelle hva er nummer (navn) eller diameter på den hette slik at eg kan bestille dette sjølv?
Takk
Leaf 30 og Partner Teppe Electric, Ryobi batterigressklipper :)
Før: I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, H-rv

Trygve B

Citroen Saxo 2002 mod  
Nissan Leaf 2015 mod

Karmøy

elektrolux

Ja. Vi har fremdeles hetter til lekke vakumsensorer. Samme pris som i 2007 :D
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

svingen

peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

elektrolux

He he. Takk for den.

Vi forsøker å gå mot strømmen, og senker faktisk med ujevne mellomrom prisene i stedet for å øke dem.

I dette tilfellet er nok salget mer en service enn en inntektskilde, men det er da også verdi i gode tilbakemeldinger. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA