Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dobbeltlader og superlader

Startet av NegativeElectrode, tirsdag 30. september 2014, klokken 08:55

« forrige - neste »

samotholt

The car will have a dual motor all-wheel drive feature, which points to "a superior driving experience for owners," but will add about $1,200 to the price, Goldman said. Hentet fra http://www.marketwatch.com/story/goldman-tesla-model-x-prototype-likely-at-detroit-show-2014-09-19
S85D, A8 3.0 Tdi, Allroad 2,7T

Eip

Noen som har utsatt bestillingen for å vente på awd ?
VIN: 509XX PD

Havebigfun

Sitat fra: Eip på tirsdag 23. september 2014, klokken 18:35
Noen som har utsatt bestillingen for å vente på awd ?
Helt sikkert! det er antakelig mange.
jeg har utsatt salget av nåværende TMS til jeg ser om bilen trekker henger- hvis ikke blir det TMX.

teslanor

http://blogs.barrons.com/stockstowatchtoday/2014/09/29/tesla-motors-beats-back-bears-will-four-wheel-drive-boost-us-sales/
SitatWithin next 3 months, Tesla is expected to launch 4-wheel drive Tesla Model S

Snarlig lansering av AWD for Model S?

Sense


Helt sikkert! det er antakelig mange.
jeg har utsatt salget av nåværende TMS til jeg ser om bilen trekker henger- hvis ikke blir det TMX.
[/quote]

Selv om bilen skulle bli tillatt typegodkjendt med hengerfeste, så er jeg skeptisk til å dette blir noe skikkelig vekt å snakke om. Ingen rent batteridrevne biler har hatt noe suksess med å få godkjendt tilhengerfeste, kanskje foruten sykkelstativet til Buddy på maks 300 kg.
For min del er det ikke interessant om bilen kommer med mindre enn 1500 kg hengerkapasitet. Da beholder jeg den ene fossilen vi har.

Espen Hugaas Andersen

Hengerfeste går helt på hva produsenten har lyst til å utstyre bilen med. Tesla Model S er per dags dato den eneste elbilen der man vil fortsatt ha brukbar rekkevidde om man drar henger på 1,5 tonn, men de har ikke prioritert hengerfeste på denne typen bil, og har i stedet tenkt at de som trenger hengerfeste får vente til Model X.

Dette er mer kulturen i USA, man drar ikke henger med sedan e.l - til det har man SUV.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Havebigfun

Enig med de siste tre talerne inkludert meg selv 8)
Forskjellene mellom TMX og TMS er beskjedne teknisk- TMX kommer til å kunne trekke ca 2200 kg -lignende trekkvekter bør være mulig for en TMS AWD også- spørs om vilje hos Tesla. De har vist seg å lytte til sine kjøpere  -kfr vinterpakke og R2 ifjor. Jeg er sikker på at det er flere som trenger å trekke henger som ville kjøpt TMS med durabel hengervekt samtidig som de synes TMX blir uaktuellt for dem (eks for stor eller falcon ving-dørene).

TMS trenger sikkert større inverter, bedre kjøling- delene ligger allerede i hyllen når TMX er i produksjon og bilene bygges over samme plattform. Det er bare spørs om vilje. :)

Birger

Sitat fra: Havebigfun på onsdag 01. oktober 2014, klokken 19:18
TMS trenger sikkert større inverter, bedre kjøling- delene ligger allerede i hyllen når TMX er i produksjon og bilene bygges over samme plattform. Det er bare spørs om vilje. :)
Det er vel mye mer snakk om prioritering for en liten produsent som Tesla. De må prioritere hardt inn mot det som gir markedsandeler og omsetning.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA