Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Har tesla nå 5000 kunder i Norge som føler seg snytt ?

Startet av Gondron, søndag 12. oktober 2014, klokken 00:47

« forrige - neste »

Gondron

Måtte levere bmw inn for oppdatering pga bugs software.  Er det normalt at man må dekke bompenger og drivstoff på leiebilen under garanti?

Viking1

Har en rekke ganger hatt leiebil fra Bavaria i Stavanger, ikke vært et tema, de har ikke fått full tank på bilen fra meg iallefall.. Garanti sak på min i3...

Jeg hadde heller aldri godtatt å betalt 50 øre (rundet opp til 1 kr:)) for noen av delene av prinsipp om det er garanti på en ny bil.

Klykken

Hadde også leiebil et partre ganger mens bilen var på service. Aldri betalt ei krone, men heller ikke passert noen bomring vel og merke. Freste en tur til sverige mens bilen var på service sist også. Ble kanskje 40 mil kjøring, totalt. Service inkludert lading tok ca 6 timer, så måtte brenne av litt tid.
Kostet meg ingenting annet enn litt slit for å få lastet over et brett med øl uten å bli sett, midt på parkeringsplassen hos forhandler foran glassfasaden med alle kontorene vendt mot meg. ;D
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Gondron

Sitat fra: Klykken på mandag 29. september 2014, klokken 15:42
Hadde også leiebil et partre ganger mens bilen var på service. Aldri betalt ei krone, men heller ikke passert noen bomring vel og merke. Freste en tur til sverige mens bilen var på service sist også. Ble kanskje 40 mil kjøring, totalt. Service inkludert lading tok ca 6 timer, så måtte brenne av litt tid.
Kostet meg ingenting annet enn litt slit for å få lastet over et brett med øl uten å bli sett, midt på parkeringsplassen hos forhandler foran glassfasaden med alle kontorene vendt mot meg. ;D

Haha den er fine. skulle hat meg ein tur til grensa eg og om det var nermere.  :O

LMOR

Sitat fra: Gondron på mandag 29. september 2014, klokken 14:57
Måtte levere bmw inn for oppdatering pga bugs software.  Er det normalt at man må dekke bompenger og drivstoff på leiebilen under garanti?
Ja, det har vært vanlig, fordi du ville hatt samme kostnad på din egen bil.

MEN,
- med en elbil så har du ikke disse kostnadene...
- og hvis det er langt til verksted, får du ekstrakostnader som du ellers ikke ville hatt.

Tror ikke jeg har betalt noe på leiebilene pga garantisak på i3, men har betalt på 5 serien.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Vind

Om du har feil på bilen og bruker mobilitetsgaranti får du leiebil - hvor BMW faktisk betaler bensin og bompenger for tilsvarende el-bil kjøring, dvs at du ikke bør kjøre mer enn ca 120-160 km pr dag....

Om det er vanlig service/ oppdatering/ garnati så må du selv hente levere bil og greie deg.  Slik er det med de fleste biler.  Noen forhandlere er imidlertid ganske fleksible og tilbyr leiebil, men bensin, skader på bil osv er det nromalt at du må dekke selv.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Gondron

Var det eg trudde det er litt forskjellig praksis. Er vell ca 250 kr tur retur med leiebil i kostnader. Noen som ville vært gratis med elbilen. (Ca)
Takk for svar folkens. Gjer tilbakemelding på om eg må betale noe.

Gondron

Føler på meg krise. Etter software up date ser et ut til at det er kommet steinsprut i ruta på prøvetur til bavaria etter oppdateringa.

Klykken

Ta kontakt og fortell om det. Kjør evt tilbake og vis dem skaden.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Gondron

Idag regner det masse. Å det er fortsatt problem med vindusvisker som drar vannet 20-30 cm inn på ruta

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA