Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Modifikasjoner på i3

Startet av kjølholdt, onsdag 26. oktober 2016, klokken 06:40

« forrige - neste »

kjølholdt

jeg har et rezer 1000 watt kitt, for å bestemme hvor mye kraft jeg får fra batteriet er det kun mulig å holde på trottelen ikke mulig med å sette den på forskjellige nivåer, mulig å bygge om eller må jeg bare leve med dette?
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Bowers

Kan du forklare litt nærmere hva du vil oppnå?  Jeg har et tilsvarende kit på en sykkel så mulig jeg kan hjelpe, men jeg forsto ikke heeelt hva du mente ;) Tenker du cruise control?

kjølholdt

Nå må jeg jo fysisk skyve Throttelen til ønsket nivå med tommelen . Hadde ønsket at jeg kunne ha f. Eks 3 nivåer med hvor mye jeg vil at batteriet skal gi av kraft. Har nivå i displayet men dette bestemmer bare hvor kjapt jeg kommer opp i maks hastighet
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

tonykohn

Har du pedalsensor? Det er en rund plastskive med magneter som festes på pedalarmen med tilhørende sensor. Hvilket display er det du har? Er det dette?

Bowers

Tror jeg forstår hva du er ute etter... du vil at trottelen skal oppføre seg som en gasspedal? Altså, mer pådrag = mer effekt?

Isåfall så er ikke det mulig med displayet/controlleren du har såvidt jeg har forstått. (Antar du har skjermen tonykohn linker til da det er de Rezer pleier å selge)

Jeg har ikke rukket å teste selv ennå, men jeg har fått forståelse av at dette skal være mulig med Adaptto controller og muligens også med Cycle analyst v3. Da kan du bestemme at trottelen kun bestemmer hvor mange watt du sender til motoren uavhengig av hastighet.

Jeg skjønner egentlig ikke helt hvorfor ikke dette er default på alle sykler, men det har kanskje sine årsaker? Noen som vet?


kjølholdt

Ja har displayet som linket til i tidligere innlegg. Mulig jeg selger denne etterhvert og kjøper en med 250 watt da blir det mer trim . Men må prøve ut hvor mye lenger tid jeg bruker med 250 watt motor
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

tonykohn

Hvis du har det displayet og pedalsensor kan det konfigureres slik at du får 5 nivåer på hvor mange watt motoren skal hjelpe med. Dette virker imidlertid bare med pedalsensoren og håndgassen vil gi full effekt uansett.
Her finner du brukermanualen med alle parametrene du kan endre.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA