Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil i LadeNå/Hurtigladerkartet.no!

Startet av Griffel, torsdag 09. oktober 2014, klokken 12:05

« forrige - neste »

Griffel

Jeg er litt usikker på hvor jeg burde poste denne. Hadde jeg hatt en Tesla ville jeg jo som de fleste Tesla eiere legge denne i en Tesla tråd og lurt på om veivesenet nå jobber aktivt for å få Teslar ut av kollektivfeltet, og anføre at denne fotograferingen er et inngrep i min personlige frihet og min mulighet til å ferdes uregistrert.
Men siden jeg ikke har en Tesla havnet den tilfeldigvis her og uten kommentarer:
:)

Sitert fra Budstikka:
"Denne uken registrerer vi trafikken i kollektivfelt i våre største byer som ledd i en generell kartlegging av hvordan disse feltene blir brukt, forteller Kristian Wærsted i Statens vegvesen.

Registreringene foregår ved manuell telling (streker i et telleskjema) og ved videofotografering av nummerskilt som gir oss opplysning om type kjøretøy fra vårt kjøretøyregister. Dere har observert en av våre mobile kameraenheter.

Samme type tellinger ble første gang utført en uke i mars og en uke i mai i år, og vi vil gjenta registreringene på samme tidspunkt til neste år o.s.v for å kartlegge en evt vekst i trafikken i kollektivfeltene."
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

mariowing

Synes vi elbillister burde stå sammen jeg da. I min naivitet så tror jeg at en samlet gruppe har større gjennomslagskraft enn om vi skal begynne å rakke ned på hverandre i forhold til hvilken bil vi kjører eller hvor lenge vi har kjørt den.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Amoss

Sitat fra: Griffel på onsdag 24. september 2014, klokken 19:26
Hadde jeg hatt en Tesla [...] og anføre at denne fotograferingen er et inngrep i min personlige frihet og min mulighet til å ferdes uregistrert.

Så du mener det kun er Tesla eiere som er opptatt av privatlivets fred og inngrep som bryter med personvernet? Hvorfor det?

... for øvrig er en ukes telling hvert halvår ett svært lite inngrep, spesielt sett i sammenheng med flere 24/7/356 overvåkninger på samme strekning.

... ellers så ser jeg det ikke som noe rart at vegvesenet holder denne trafikken under overvåkning med tanke på hvor mye den er omtalt i media. Da er det viktig at beslutningstagere har reelle tall å trekke sine beslutninger av, og ikke bare bøyer av for mediepress.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Thomas Parsli

Hvis Griffel hadde kjørt Tesla hadde han kanskje hatt bedre humor? ;)

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

mariowing

#4
Det er vel viden kjent Thomas at det kun er Leaf sjåfører som har humor i det hele tatt? Vi er et sånt middellag av befolkningen som ingen finner noe feil med ;-) Ikke har vi rar, liten bil, ikke har vi stor luksusbil med mva-fritt soltak. Ikke kjører vi for sakte i kollektivfeltet, ikke kjøre vi for fort heller. Vi er rett og slett perfekte. Gruer meg til å ble en sånn motbydelig Tesla-mann...

Og det beste; Griffel har selvfølgelig helt rett. Denne referansen til Budstikka lå ute på Tesla gruppen på Facebook allerede ved 11-tiden i formiddag!
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Griffel

Sitat fra: Thomas Parsli på onsdag 24. september 2014, klokken 21:04
Hvis Griffel hadde kjørt Tesla hadde han kanskje hatt bedre humor? ;)
Thomas
Jeg tilstår at det har hendt at jeg har ledd på feil steder under teaterforestillinger.
Så det er nok min alternative humoristiske sans har resultert i at det ofte har moret meg å se de mange generelle elbil spørsmål og kommentarer som havner i en Tesla tråd.
Leaf eiere kan lett gå glipp av nyheter om de hopper bukk over tråden Tesla i Norske medier, eller at Tesla folket ikke leser annet enn Tesla tråd slik at de må ha en egen i Tesla S-Trenger din hjelp til å finne noen pålitelige kilder til www.elbilfakta.no, mens Leaf og Trillingeiere må nøye seg med  Elbilen i samfunnet-elbilfakta.no - forslag til innhold og oppbygging. :D
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA