Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Naphoc sine videoer

Startet av davgal, onsdag 27. august 2014, klokken 07:39

« forrige - neste »

davgal

Idag skulle jeg starte bilen og da jeg dro tenninga begynte powerlimit og det gule ladesymbolet(på dashbord) å blinke. Den røde skiftenøkkel lampen i dash lyser også. Batteriet var da på 65%. Har ikke ladet siden jeg kjørte igår kveld. Alt annet ser helt normalt ut. 12v er ok. Satt bilen på lading, det viser nå 100% og power limit blinker ikke lenger når jeg vrir om tenninga, kun det gule ladesymbolet som blinker og rødt skiftenøkkelsymbol som lyser., Noen tips til fremgangsplan? Har prøvd å lese rundt, men finner lite info rundt dette gule, blinkende ladesymbolet. 
Noen som har diagnose utstyr i Oslo? RS er for dyrt for en fattig student.

David
Think 2010 zebra(auksjonsbil) & Think 2010 Lithium.

Rezet

Ser ut som tiden er inne for elektriske utfordringer for enkelte Think-eiere igjen. Registrerer et par tråder vedrørende "poer limit" batterilampe og høyspentlampe de siste dagene.

Jeg parkerte bilen i går kveld som normalt. Ca. 60% SOC, så laderen ble ikke plugget i.
Da jeg skulle starte i dag tidlig så lyste høyspentlampa opp mot meg med sin varme rødfarge, og den fikk fort selskap av både "power-limit" og batterilampa som sikkert følte at de også burde delta i festlighetene.

Slo av tenningen og koblet i laderen; da lyste bare høyspentlampa. Bilen tar ikke lading, og starter heller ei.

OVMS-en forteller at fremdriftsbatteriet har 59% (Omtrent samme som når jeg parkerte i går kveld). Det den også forteller meg er at batteriet har gått til nedkjøling, og synker et par grader i timen her.

Får vel måle spenning på 12V-batteri når jeg kommer hjem igjen, samt se hvordan SOC og economy-nåla beveger seg når tenningen slås på.

Kjører med 2 blindplugger i PCU-en, så det skyldes ikke varmekolbe eller AC i alle fall.

Får se i kveld hva jeg finner ut av. Føler ikke noe akutt behov for at Thinken skal begynne å bølle seg nå.
2CV, AK400, Impreza Sport, C5 og Think City.

Rezet

Diagnose på batteri og PCU kjørt i dag.
PCU ga egentlig ingen feilkode som er noe å bry seg med, da det bare var power limit den anmerket. Så da tar jeg sjansen på å friskmelde den.

Zebra-monitoren derimot melder om flere eksterne og en intern isoleringsfeil på batteriet... Så da er jeg nesten litt redd for at det er natta hvis ingen har noen supergode ideer...??
2CV, AK400, Impreza Sport, C5 og Think City.

Lynet

Du kan kjøre isolasjonstest i zebramonitor. Hvis du gjør det med tenning av er den intern og bør vise 1000kohm. Tar du testesten når bilen går er også den eksterne kretsen med. Det er ofte varmekolben som er synderen. Du bør ha over 500 kohm.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

davgal

Mitt problem viste seg å være vann som hadde kommet inn i BMI gjennom en slange. BMI var helt kaputt. Gutta på elbilmekk fikset dette, ny BMI kostet rundt 10 000 pluss noen tusen for arbeidet. Anbefaler å tette denne slangen som jeg tror er til AC option. 
Think 2010 zebra(auksjonsbil) & Think 2010 Lithium.

Go-carter

Vil det si at den er der for de som har AC, eller de som ikke har AC?
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

hma

Fiks på dette problemet er beskrevet i Field Action 10-107. Denne er omtalt og postet tidligere på forumet.
Problemet gjelder 115 kjøretøy innenfor VIN-serien fra YYCFT26B2AU005372 til YYCFT26B9AU005630.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA