Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av posan, fredag 29. august 2014, klokken 09:42

« forrige - neste »

posan

Hei er det en overgang som gjør at jeg kan lade med ladekabelen som føler med bilen til Industrikontakter IEC 60309 3-pin har bare den kabelen som passer til hjemmelader som RENAULT montere for deg

emil

Sitat fra: posan på torsdag 14. august 2014, klokken 17:26
Hei er det en overgang som gjør at jeg kan lade med ladekabelen som føler med bilen til Industrikontakter IEC 60309 3-pin har bare den kabelen som passer til hjemmelader som RENAULT montere for deg

Da trenger du en Type2 ladestasjon og TN-nett i boksen på bildet. Får vel semiportable løsninger der for ~5000kr og oppover, men fortsatt er du ikke garantert å få ladet. Beste alternativet vil være den nye ladekabelen (ca 10.000kr) med schuko kontakt Renault skal komme med snart som passer IT-nett og en overgang fra CEE til schuko til en drøy 100-lappfra ClasOhlson/Biltema.

posan

det er tn nett på en eldre ladestolpe på samme sted prøvde med en zoe der.Men denne er på ansattparkeringa og et bedre sted for meg som jobber der (torp flyplass)
Hørte om den nye ladekabelen  men i Tønsberg sier dem at den skal koste ca 3500? Spurte når jeg skulle kjøpe bil men fikk en billigere bil i Larvik. Mulig jeg venter og ser etter at noen har prøvd den nye kabelen 10000kr er mye for en kabel 

edakcots

tror det er en del som har blitt feilinformert her.
Det følger med en ladestasjon ferdig montert hjemme (passer også feks Tesla, leaf mm)
I tillegg kan man få kjøpt en vanlig 10A ladekabel. Denne er priset alt for dyrt hos Renault, men det blir det en endring på allerede til uken.
Så er det spørsmål om hva de gjør med den gule boksen, tror vel at renault gir den bort da den ikke er veldig dyr i innkjøp og rydder alle ladeproblemer av veien:)

Det mest frustrerende er for meg at de ikke kjører identisk prising på selve bilen og hjulene hos de forskjellige forhandlerne, men det tror jeg også at det blir en endring på allerede til uken;)
Top 10 world statistics Carwings i km og trær:)
Leaf 2014 Tekna DMG
Tesla Model S 85 sort med "alt"
Renault ZOE grå intens
Tesla Model S 85 D 4x4 i bestilling
Importerer og driver kun med elbil, begynte i 2007

Ole Petter

Det er type 2 mode 3 som blir bygget ut nå, mest 22 kW ladere ved butikker osv. Er den du er heldig å ha i ZOE.

Selv skal jeg aldri kjøpe schuko kabelen/adapteren. Har 11 kW laderen hjemme.

pottle

Sitat fra: Ole Petter på mandag 18. august 2014, klokken 18:11
Selv skal jeg aldri kjøpe schuko kabelen/adapteren. Har 11 kW laderen hjemme.

Digg å ha tilgang til 11 kw hjemme. Selv bor jeg i et hus hvor jeg ikke har tilgang til det og det lønner seg heller ikke økonomisk å installere dette. Heldigvis så finnes det Schuko/CEE-ladere 3,6 kW for oss "mindre priviligerte".
Blå Nissan Leaf Acenta 2013

Justerbar 16A/10A EVI portabel ladekabel for mer boost

www.ev-institute.no

Zoe64

Hei,
Kan noen svare på om jeg kan lade min Zoe fra en standard rød 400V industrikontakt (er det CEE det heter?), med et eller annet adapter mellom kabelen som fulgte med bilen og industrikontakten?
Polestar 2 2020
Renault Zoe Intens 2014, Brun

emil

Sitat fra: Zoe64 på tirsdag 26. august 2014, klokken 13:28
Hei,
Kan noen svare på om jeg kan lade min Zoe fra en standard rød 400V industrikontakt (er det CEE det heter?), med et eller annet adapter mellom kabelen som fulgte med bilen og industrikontakten?

http://www.elbilhjelpen.no/htm/evse.html#Semiportabel_32A_Veggboks

Har du tilgang på 400V 32A kontakt og den boksen kan du lade fra tomt til fullt batteri på en time.

jkirkebo

Sitat fra: Zoe64 på tirsdag 26. august 2014, klokken 13:28
Hei,
Kan noen svare på om jeg kan lade min Zoe fra en standard rød 400V industrikontakt (er det CEE det heter?), med et eller annet adapter mellom kabelen som fulgte med bilen og industrikontakten?

Ja, f.eks denne vil gi deg inntil 22kW fra et 32A stikk. Adapter for 16A stikk koster 350,- ekstra.

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,15642.0.html
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Zoe64

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 26. august 2014, klokken 18:07
Sitat fra: Zoe64 på tirsdag 26. august 2014, klokken 13:28
Hei,
Kan noen svare på om jeg kan lade min Zoe fra en standard rød 400V industrikontakt (er det CEE det heter?), med et eller annet adapter mellom kabelen som fulgte med bilen og industrikontakten?

Ja, f.eks denne vil gi deg inntil 22kW fra et 32A stikk. Adapter for 16A stikk koster 350,- ekstra.

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,15642.0.html

Og jeg kan melde at den fungerer bra.  Bilen lader med full effekt til ca 97-98% og så tar det litt tid med de siste par prosentene, som forventet.  :D
Polestar 2 2020
Renault Zoe Intens 2014, Brun

JBS

Her er en dansk Zoe ejer, som har bygget en openEVSE 3x32A.
TEKNA Nov. 2012, købt som Demo bil Aug. 2013, 2000Km.
Mini-El 1986, ombygget til model City Cabriolet i 2012.
Mini-El 1988, under ombygning til model City Tanga.

stefka

Jeg skal hente min Zoe om tre uker og lurer på om det lønner seg å ta med trafoen. Jeg leser her så mye om mulige nye løsninger for lading fra Schuko (inklusive IT-nett) som skal komme etter nyttår. Lønner det seg å vente på den nye løsningen?

emil

Sitat fra: nime01 på mandag 13. oktober 2014, klokken 18:01
Kan et 400V rødt stikk brukes på noen som helst måte for lading av Zoe uten å måtte kjøpe inn masse rare løsninger?

Eller må man gå veien om noe slikt i kombinasjon med den originale kabelen som følger med Zoe? http://www.evselect.eu/evselect-adapter-p-51.html?osCsid=6fcae63b6c4894a84fa7303181b010b0

Skal du lade Zoe fra 400V må du ha denne:

http://www.elbilhjelpen.no/htm/evse.html#Semiportabel_32A_Veggboks

Den du linket til var for å gjøre Type2 om til 400V rød

jkirkebo

Sitat fra: nime01 på mandag 13. oktober 2014, klokken 18:01
Kan et 400V rødt stikk brukes på noen som helst måte for lading av Zoe uten å måtte kjøpe inn masse rare løsninger?

Eller må man gå veien om noe slikt i kombinasjon med den originale kabelen som følger med Zoe? http://www.evselect.eu/evselect-adapter-p-51.html?osCsid=6fcae63b6c4894a84fa7303181b010b0

Den der kan ikke brukes. Billigste alternativ er denne tror jeg: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,15642.0.html
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Flips

Sitat fra: nime01 på mandag 13. oktober 2014, klokken 21:33
OK, så man kan faktisk ikke bare plugge Zoe rett i et slikt stikk?
Man må ha en slags kladd mellom som beskrevet i forrige innlegg, med diverse adaptere for å kunne lade på forskjellige stikk? Vil problematikken med IT-nett fortsatt være der?
Røde stikk er alltid 400V, derfor ingen problemer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA