Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Høstdugg på rutene

Startet av NegativeElectrode, torsdag 18. september 2014, klokken 11:11

« forrige - neste »

NegativeElectrode

Folk gjør seg mye rare tanker, uten at de nødvendigvis henger helt sammen...
http://www.oa.no/leserbrev/article7561505.ece

(Denne forvirra personen burde lest Musks masterplan, http://www.teslamotors.com/no_NO/blog/secret-tesla-motors-master-plan-just-between-you-and-me,  fra 2006, så hadde han skjønt hvorfor Think strandet og hva som skal til for å skape en elbil økonomi)

En ting skal innleggsforfatteren ha: dagens elbilister tar en risiko når de kjøper dagens elbiler. Problemet er bare at uten de som vil ta denne risikoen blir det heller ingen elbiler på veiene. Min personlige vurdering er at de som kjøper fossilbil i dag også løper høyere risiko enn før. Drivstoffprisene er mer uforutsigbare, og det vil trolig komme avgiftsøkninger. Større byer diskuterer forbud mot dieselbiler om vinteren, og summen av elbilsuksess og ulemper med fossilbiler vil kunne få bruktbilprisene til å falle mer enn for elbiler.
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Klykken

Man vil slite med dieselbilforbud, tror jeg. Mange er saktens avhengig av bil for å komme til jobb, barnehage osv. Men at det f.eks vil komme en rushtidsavgift eller forhøyede bompenger for slike biler er vel mer sannsynlig, på samme måte som at elbiler vil få innskrenket sine incentiver etterhvert.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA