Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Låse chargeamps kabel?

Startet av nofuelno, søndag 24. august 2014, klokken 22:59

« forrige - neste »

nofuelno

Noen som har en forklaring på at Buddy'en med NiMh batterier slokner helt og uten forvarsel når den kommer ned i 40% kapasitet ?
PS: fungerer fint etter å ha ladet til 100% igjen, men har ikke gjort "testen" på nytt.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

ØysteinBuddy

Hei.
Har bilen stått ubrukt en stund?
Når spenningen kommer under et visst nivå, kobler dc-dc konverter ut og alt går i svart.
Trolig er den ok nå som du har ladet opp.
Mulig den peip i displayet ved belastning før den stoppet?

Øystein
X-div buddy
X-2xthink city
Nå- 2014 Nissan Leaf Tekna

nofuelno

Sitat fra: ØysteinBuddy på søndag 10. august 2014, klokken 19:39
Hei.
Har bilen stått ubrukt en stund?
Når spenningen kommer under et visst nivå, kobler dc-dc konverter ut og alt går i svart.
Trolig er den ok nå som du har ladet opp.
Mulig den peip i displayet ved belastning før den stoppet?

Øystein
Bilen hadde stått ubrukt en stund og var nok rimelig tom, og så ble den ladet opp til 80% rett før bruk.
Når den så kom ned på 40%, så ble det full stopp. ( vet ikke om det pep da det var noen andre som kjørte )
Den stoppet rett etter en moderat belastning i en slak bakke.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

RoadRunner

Sitat fra: nofuelno på søndag 10. august 2014, klokken 20:06
Bilen hadde stått ubrukt en stund og var nok rimelig tom, og så ble den ladet opp til 80% rett før bruk.
Når den så kom ned på 40%, så ble det full stopp. ( vet ikke om det pep da det var noen andre som kjørte )
Den stoppet rett etter en moderat belastning i en slak bakke.
[/quote]
Hvis kjørelengden fortsatt er som før, så kan det høres ut til som at statistikken i CarControlleren er kommet på avveie. Da vil kapasitetsmeteret vise feil. Det kan rette seg etter flere ladinger. Unngå å kjøre så langt at den stopper på grunn av at batteriet er helt tomt.
Det kan hende at man må resette CarControllen for å få metret til å vise riktig igjen - må gjøres av verksted.
Trondheim
MetroBuddy 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

nofuelno

Vel, nå vil den ikke lade lengre heller og må dyttes slik som Buddy'n til Hege under komiprisen http://tv.nrk.no/
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA