Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Elbilsalg som varmt hvetebrød

Startet av afitch80, tirsdag 02. september 2014, klokken 11:39

« forrige - neste »

Muffinman

Den har heller ingen defekter i designet slik som UMC, og som nå stort sett er fikset via software i bilen. Mennekes-kablelen funket jo knall gjennom hele problemperioden.

UMC vil sikkert fungere fint, men Mennekes-kabelen er skuddsikker.

Thor2014

Hva med tordenvær og lynnedslag når bilen er tilkoblet?
Jeg drar ut både bil og UMC i dårlig vær.

afitch80

Jeg har jordfeilbryter og Saltoboks, så regner med at de vil ta seg av det.
Før amerikansk, nå tysk.

sigurdi

Sitat fra: afitch80 på søndag 24. august 2014, klokken 09:27
Jeg har jordfeilbryter og Saltoboks, så regner med at de vil ta seg av det.

Jordfeilbryter hjelper lite mot lyn nedslag i det elektriske anlegget, eks trafo du er tilkoblet til, ledningsnettet fra en nabo, da kommer strømmen gjennom inntaks kabelen din og sprer seg gjennom sikringsskapet ut til det meste.   

Overspenningsvern (grovvern) klarer ofte noe, men ikke alltid kjapp nok til å beskytte det bak.
Fin vern kan være lurt på ting som alltid står på. (Skal da monteres så nært forbruker som mulig. (rutere, serverer osv)

Men salto boksen din blir grillet før strømmen kommer seg videre til bilen, og i wost case griller laderene der. :-(

For de som har trafo fra 230V til 400V med galvanisk skille, så er dette en ekstra barriere også mot lyn, men lyn og strøm er finurlige greier som alltid finner seg en vei, så sikreste er å dra ut kontakten. 
Da har en med et enkelt og kostnadsfritt alternativ, eliminert faren for at bil lader blir grill lader)
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

ctr46

Dratt på ferie en uke. Satte limit på 50% og har bilen plugget i. Øker evt limit noe før jeg drar hjem så bilen er ladet med tilstrekkelig rekkevidde.

Håper bare 3G ikke faller ut igjen på bilen...[emoji53]

Pluss til Gardermoen parkering for litt billigere elbil plass med mulighet for lading[emoji106]
85D

Chlangum

Jobber selv offshore (5 ukers turnus). Jeg setter chargelimit til 50% og lar pluggen stå i. Har vært vekke i en uke nå og får fortsatt kontakt med bilen. Men så er den koblet til husets WiFi når den er parkert. Lader med vanlig UMC her.
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA