Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Elsykkel kurs i Sandnes starter 3. mars 2009!

Startet av elektrolux, onsdag 04. februar 2009, klokken 11:29

« forrige - neste »

elektrolux

Eureka!

Hvorfor ikke sette en ekstra 6er kasse i baksete på Saxo'en i forbindelse med elbilrallyet i may?

Tilhørende ladeboks til Partner støver ned i garagen, og kjøling av ekstrakassen kan sløyfes, eller improviseres, da det kun er i aller siste del av overladinga og ved hardkjøring over 100A at kjøling er nødvendig.

Lurer bare på om dette er prøvd før.

Partneren sin ladeboks forventer nok et tempsignal fra tempføler i 4er kassen. Føleren har jeg, og kan koble til i 6er kassen om jeg finner rette kontaktpunktet på ECU kontakten.
Er koblingene mot Partneren sin ECU ellers lik den på Saxo'en sin ECU?

Motoren i Saxo er beregnet på lavere spenning, så dette gir den største bekymringen. Vil Partneren oppdage dette, og vil motoren tåle forsiktig kjøring?

6 ekstra batterier er 30% økt batterikapasitet, og kun noen få prosent ekstra vekt. Det burde øke rekkevidden fra 80km til over 100km.

Innspill er etterlyses:
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

El rayo

Det ser ut til at du har tenkt på alt, jeg ville også vært bekymret for overslag i viklingene på motoren. Når motoren holdes ren for børste-støv er faren mindre.

Hvis du klarer å begrense høyrefoten burde det gå bra.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA