Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Elbilparade 21. september over Øresundsbroen

Startet av Tomma, torsdag 04. september 2014, klokken 12:25

« forrige - neste »

Tomma

Har eid en Leaf i 5 uker nå og etter å ha ladet med hurtiglader for første gang forrige uke dukket det opp en feilmelding i displayet. Sjekket manualen og det var vist en "feil på elbilsystemet" om jeg husker rett. Bilen fungerer som normalt og jeg kan lade med både hurtig og vanlig uten problem. Hadde bilen inne hos Birger N Haug på nå sist fredag og de sa de ikke kunne finne noen feil. De fjernet feilmeldingen og leverte ut bilen. Jeg ladet igjen på søndag og vips feilmelding var tilbake. Fortsatt ingen feil sånn sett. Bare at feilmeldingen lyser. Leverte bilen hos Birger N Haug igjen i dag klokka 7 og håpet jeg skulle få tilbake bilen før de stengte 16, men den gang ei. Merker jeg er litt irritert at bilen er inne for andre gang og den er ikke 2 mnd gammel engang.

Skal ringe og purre litt i morgen og sjekke muligheten for lånebil. Noen som har vært borti denne feilen? Hva ville dere krevet av Birger N. Haug. De er jævli dårlig på å gi tilbakemelding synes jeg. Jeg måtte ringe dem 2 ganger første gangen og siste gangen jeg ringte da var bilen klar!? Hvorfor ringer dere meg ikke da? Samme i dag, hørte ingenting før jeg ringte halvtime før stenge tid. De forsto min frustrasjon, men det var det :(

https://www.dropbox.com/sc/rpyjp4cyytnz1uz/AABcwA33AmeFkIOKtdhEoTwca
Nissan Leaf 2014 Tekna

emil

Ville i første omgang krevd å få lånt en annen Leaf mens de feilsøker.

Mippen

Et spørsmål. Er det samme laderen du lader på? Jeg fikk samme feilmelding på min bil når jeg kjøpte en uoriginal ladekabel. Når jeg byttet til original kabel igjen sluttet feilmeldingen å komme. Har hørt enkelte som sier de får opp feilmelding når de lader på enkelte ladestasjoner. Tror såfall jeg ville hold meg unna og kanskje meldt inn problemet til den som eier stasjonen. Hvis det skjer hver gang du hurtiglader på ulike stasjoner så er det sikkert noe galt på bilen.
Fremtiden er elektrisk.

Thomas Parsli

Min erfaring med BNH gjør at jeg aldri kommer til å kjøpe en bil fra de igjenn, kundeservice er åpenbart ikke et satsningsområde -noe også Autoindex viser: https://www.naf.no/forbrukertester/autoindex/lojal-til-lexus/resultat-av-undersokelsen/

Du kan jo prøve å ringe slagssjefen der du kjøpte bilen og høre om han synes dette er god kunderservice.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Rav4_EV

Får du samme feil når du lader på andre hurtigladere?

Det er visse prosedyrer som utføres når hurtiglader avsluttes.
Dette trenger ikke være en feil på din bil.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

Gordon Retriever

Det er ganske utbredt praksis mange steder at den første gangen et produkt kommer inn med en feilmelding, gjør man lite annet enn å registrere meldingen og deretter slette den. ("Kanskje det var en falsk alarm.")  At det drøyer med å få bilen ferdig denne gangen kan tyde på at verkstedet tar saken seriøst, selv om kommunikasjonen ut til kunde ikke er imponerende.

Tomma

Laderen jeg har brukt begge ganger er den som er gratis i Lillestrøm. Det er veeeeldig mange Leaf eiere som bruker den, men jeg vet jo ikke om de også får denne feilmeldingen (noen som har ladet der i det siste?). Jeg bruker ikke original lader til daglig, men aldri fått noen feilmelding da. Nå husker jeg ikke hva den heter i farten, men det er den som er produsert i Sverige uten ladekladd og med mulighet for å trekke 6, 10 eller 16 ampere. Vet ikke om feilen kommer ved lading på andre hurtigladere pga av feilmeldingen lyser konstant når den først kommer. Jeg regnet ikke med at den skulle dukke opp igjen så ladet derfor igjen på samme lader. Jeg har testet andre hurtigladere i håp om de kanskje hadde nullstilt feilen, men uten hell.

Jeg får ringe BNH i morgen å høre hva de kan gjøre for meg annet enn å "forstå" min frustrasjon
Nissan Leaf 2014 Tekna

Mippen

Sitat fra: Tomma på onsdag 20. august 2014, klokken 22:47
Laderen jeg har brukt begge ganger er den som er gratis i Lillestrøm. Det er veeeeldig mange Leaf eiere som bruker den, men jeg vet jo ikke om de også får denne feilmeldingen (noen som har ladet der i det siste?). Jeg bruker ikke original lader til daglig, men aldri fått noen feilmelding da. Nå husker jeg ikke hva den heter i farten, men det er den som er produsert i Sverige uten ladekladd og med mulighet for å trekke 6, 10 eller 16 ampere. Vet ikke om feilen kommer ved lading på andre hurtigladere pga av feilmeldingen lyser konstant når den først kommer. Jeg regnet ikke med at den skulle dukke opp igjen så ladet derfor igjen på samme lader. Jeg har testet andre hurtigladere i håp om de kanskje hadde nullstilt feilen, men uten hell.

Jeg får ringe BNH i morgen å høre hva de kan gjøre for meg annet enn å "forstå" min frustrasjon

Er feilmeldingen der fortsatt etter du har slått av og på bilen igjen? Hvis feilmeldingen kommer begge gangene etter du har hurtigladet på samme ladestasjon ville jeg ha testet en annen ladestasjon hvis varsellampen ikke lyser for å se om det er noe med bilen eller noe på ladestasjonen den reagerer på. Jeg har selv samme lader som du har nå og den virker helt fint.
Fremtiden er elektrisk.

Tomma

Feilmeldingen lyser hele tiden selv etter at bilen er skrudd av å på så umulig å finne ut om det er bilen eller laderen ihvertfall før jeg får den tilbake. Håper jo at de har funnet ut av det innen da!
Nissan Leaf 2014 Tekna

Mippen

#9
Ok. På min forsvant meldingen etter jeg slo av tenningen og kom igjen etter jeg hadde ladet neste gang. Etter jeg byttet kabel forsvant det helt. Nå er uansett bilen din inne så den er vel fri for feilmelding når du får den tilbake. Men ville ha testet den på en annen hurtiglader når du får den igjen for å se om det utgjør noen forskjell. Når du hurtiglader gir du strøm mer eller mindre direkte til batteriet. Det er ladestasjonen som styrer all elektronikken. Hvis det skjer en feil under lading da er det store muligheter for at det er noe feil med hurtigladeren, men det kan naturligvis være en feil på bilen også. Med vanlig ladekabel er det bilen sin lader som styrer strømmen sammen med ladekabelen. Hvis det går fint å lade vanlig så ville jeg tro at det er hurtigladeren, men er ikke noen ekspert.
Fremtiden er elektrisk.

Tomma

Da har jeg snakket med BNH. Fikk beskjed at de hadde bestilt en "power delivery modul", men at det kunne ta opp i mot 2 uker før de hadde den  :( Det "gode" nyheten er jo at jeg da får utlevert bilen imellom tiden, men må holde meg unna hurtigladere. Er jo fristet til å teste en annen hurtiglader, men får holde meg unna. Igjen får jeg all informasjon etter at jeg ringer dem. "Litt" mer fornøyd, men det er bare litt..
Nissan Leaf 2014 Tekna

bestorp

Har selv brukt hurtigladeren i Lillestrøm men har aldri fått noe feilmelding av den typen du har fått.
Nissan SV 2013 (USA Leaf) - Gått cirka 36000km

Mippen

Sitat fra: Tomma på torsdag 21. august 2014, klokken 12:18
Da har jeg snakket med BNH. Fikk beskjed at de hadde bestilt en "power delivery modul", men at det kunne ta opp i mot 2 uker før de hadde den  :( Det "gode" nyheten er jo at jeg da får utlevert bilen imellom tiden, men må holde meg unna hurtigladere. Er jo fristet til å teste en annen hurtiglader, men får holde meg unna. Igjen får jeg all informasjon etter at jeg ringer dem. "Litt" mer fornøyd, men det er bare litt..

Sa de at du burde holde deg unna hurtiglading enn så lenge?
Fremtiden er elektrisk.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA