Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Levering november - desember 2017

Startet av Hyperstress, tirsdag 17. oktober 2017, klokken 20:37

« forrige - neste »

Hyperstress

Bilen står og lader nå på Tesla UMC, så det er nice.
Men, lader den på 32A? Er det noe grunn til at det eventuelt ikke skulle gjøre det? Jeg har ingen grunn til å tro noe annet, men VW opplyser jo ikke om strøm eller effekt, så hadde jo vært greit å vite sikkert.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

turfsurf

Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Hyperstress

Bilen hadde bare 15 min igjen å lade så var litt vanskelig. Finner selvsagt ut av det etter hvert, men jeg er nysgjerrig nå, og ikke om en uke :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

geear

#3
3-fas eller 1-fas?

Det er en del diskusjoner her inne om at e-Golf kan ta 1x32A eller kun 2x16A. elbilhjelpen.no mener sistnevnte og selger derfor egen kabel for 32A 1-fas på e-Golf, spec fra VW sier den skal klare 1x32A.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

Griffel

VW Spesifikasjonen sier:
7,2kW forutsetter bruk av 32A veggboks 3 fase eller 32A veggboks enfase med fastmontert kabel.

Dermed er ikke nødvendigvis noen uoverenstemmelse mellom det elbilhjelpen.no mener og spec fra VW sier den skal klare 1x32A.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

jkirkebo

Sitat fra: Griffel på onsdag 23. august 2017, klokken 21:23
VW Spesifikasjonen sier:
7,2kW forutsetter bruk av 32A veggboks 3 fase eller 32A veggboks enfase med fastmontert kabel.

Dermed er ikke nødvendigvis noen uoverenstemmelse mellom det elbilhjelpen.no mener og spec fra VW sier den skal klare 1x32A.

Det er uansett feil på den spesifikasjonen siden bilen klarer 7,2kW med 3-fase 16A veggboks så lenge den er koblet på 400V TN...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Hyperstress

Sitat fra: gr på onsdag 23. august 2017, klokken 20:59
3-fas eller 1-fas?

Det er en del diskusjoner her inne om at e-Golf kan ta 1x32A eller kun 2x16A. elbilhjelpen.no mener sistnevnte og selger derfor egen kabel for 32A 1-fas på e-Golf, spec fra VW sier den skal klare 1x32A.

1x32A 230V. Men tesla umc er vel gjort noe greier med? Noe laskegreier? Derfor jeg lurer  på om en likevel får full pupp.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

turfsurf

UMC er vel lasket så man får spenning på to del-ladere fra enfas.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Hyperstress

Blir da strømmen halvert med 16A til hver lader i teslaen, og at e golf da muligens bare nyttegjør seg av 16A? Eller får den fortsatt 32A? Var det jeg ville finne ut av. har ikke satt meg helt inn i dette :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

geear

Sitat fra: Griffel på onsdag 23. august 2017, klokken 21:23
VW Spesifikasjonen sier:
7,2kW forutsetter bruk av 32A veggboks 3 fase eller 32A veggboks enfase med fastmontert kabel.

Dermed er ikke nødvendigvis noen uoverenstemmelse mellom det elbilhjelpen.no mener og spec fra VW sier den skal klare 1x32A.
Det som har vært både i media og fra selgere er iallfall at du får 32A på type 2. Uten at det har vært spesifisert noe mer om spesialkoblede ladere eller kabler. Slik jeg har tolket kommunikasjonen fra VW/Møller så skal man kunne plugge i enhver type 2-lader og få 7,2kW. Men så kommer det faktum at de leverer med 20A kabel...
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

Hyperstress

Oppdatering: den lader på full pupp (7,2kW) med tesla UMC. Gjenstående ladetid gikk fra 12t05min, til 3t40min da jeg byttet fra medfølgende kabel til tesla UMC i dag :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

KjellG


elektrolux

Testet på lørdag 1 x 32A lading på både nye e-Golf og Audi Q7 e-Tron.

Kun Audi som tilbyr dette. e-Golf støtter som jeg alltid har sagt kun 2 x 16A lading.

UMC'en til Tesla er lasket på samme måte som vår spesial kabel for 7,4 kW ladepunkt. Kobler en seg til 11 eller 22 kW ladepunkt vil den originale 16A kabelen gi 32A 6,6 kW lading.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Hyperstress

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA