Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Toyota tester plug-in i Norge og ladestasjoner

Startet av El rayo, fredag 06. februar 2009, klokken 16:03

« forrige - neste »

El rayo

Sitat fra: HHF på fredag 23. januar 2009, klokken 19:54
Det eneste som vel ikke er bedre er vel høyttalerne i bilen.
Som vanlig og helt feil sto bass og diskant på maks på Blaupunkt radioen i den prototypen jeg fikk kjøre i går. Da mister man mellomtonen og det høres helt pyton ut. Med riktig justering av tonekontrollene er det ikke så ille.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

HHF

I den bilen jeg prøvde nå i helgen, var det en Blaupunkt stereo av typen Monte Carlo som var montert. http://www.blaupunkt.com/no/7648483110_main.asp
Denne fikk jeg trykket litt på og fant igrunnen at optimal innstilling ble med XBass på, Rock-instilling på Sound Presets og litt moderat bass og diskant ekstra. Dette ga adskillig bedre lyd enn jeg har i min gamle think, det skal sies, men det var samtidig åpenbart at det ikke er optimale høyttalere for denne stereoenheten som jeg antar at egentlig er helt ok. I tillegg, er det jo vanskelig å få noe skikkelig diskant ut når den er rettet direkte inn i lårhøyde i dørene og det ikke finnes noe oppe i dash´en som vanligvis er en ok løsning.

Jeg så litt på de andre Thinkene som stod der jeg lånte bil og et par av dem hadde en annen stereoenhet som jeg antar er den som omtales som Bluetooth-utgaven. Samtidig lignet de ikke på noen av de som er listet som Bluetooth hos Blaupunkt : http://www.blaupunkt.com/no/car_radios_42.asp. Slik jeg husker at de så ut, må det ha vært enten denne som heter Melbourne http://www.blaupunkt.com/no/7647505310_main.asp eller denne som heter Sydney http://www.blaupunkt.com/no/7647513310_main.asp. Begge to er med plass til SD-kort og heter derfor SD-tunere på Blaupunkts produktliste. De har imidlertid også Bluetooth innebygget. 

Hvilket anlegg har dere fått, dere som har premium-stereoen? Er høyttalerne de samme i bilene med denne enheten?

En kjempefordel jeg ser med disse premiummodellene, er displayet. Jeg likte ikke det som satt i Monte Carlo fordi det var så sterkt når det var mørkt. Veldig sjenerende. Disse to SD-modellene ser mye mer fornuftige ut.
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

EL-Piano

#2
Sitat fra: El rayo på lørdag 24. januar 2009, klokken 16:54
...i den prototypen jeg fikk kjøre i går...
Sitat fra: HHF på søndag 25. januar 2009, klokken 20:00
...i den bilen jeg prøvde nå i helgen...
Kan jeg spørre om hvor dere prøvde bil i helgen? Har forstått at alt salg er lagt på is foreløpig...
Nissan Leaf kjøpt juli-12. 8300 km pr 1/1-13
Tidligere: Renault Kangoo - 2004 m/Range Extender kjøpt 2009 brant opp på E18 april-12, 32000 km
Renault Kangoo - 2001 kjøpt nov 2003, 35000 km

HHF

Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

El rayo

Sitat fra: L-bil på mandag 26. januar 2009, klokken 09:19
Sitat fra: El rayo på lørdag 24. januar 2009, klokken 16:54
...i den prototypen jeg fikk kjøre i går...
Sitat fra: HHF på søndag 25. januar 2009, klokken 20:00
...i den bilen jeg prøvde nå i helgen...
Kan jeg spørre om hvor dere prøvde bil i helgen? Har forstått at alt salg er lagt på is foreløpig...
Har vedlikeholdt meget gode kontakter på fabrikken fra lenge før jeg fikk tak i en brukt Th!nk i 2003 ;D De setter pris på konstruktiv kritikk fra brukere.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

el nino

Til HHF: Jeg har sydney-modellen og er helt fornøyd med mottaksforhold på denne. Men er, som før skrevet, plaget med støy, som visstnok kommer fra elektriske komponenter. Det skal rettes på. Har også funnet fram til innstillinger som høres helt greie ut i høyttalerne, men nå forventer jeg ikke og har ikke behov for "discolyd" i bilen. Men jeg ser ikke bort fra at jeg får meg et par ekstra høyttalere bak, som det var i gammelthinken ;)

HHF

OK - godt å høre det da og håper Think får fjernet støyen hos deg. Imidlertid underlig om det bare er slik støy på noen og ikke andre, da MindBox jo finnes i alle - kan det være noe med bluetooth-delen, siden det ikke var dette på Monte Carlo? 

Var denne Sidney-modellen den du fikk når du bestilte "Radio CD with MP3, USB, Bluetooth" ? Jeg spør litt fordi jeg også har tenkt å ha en løsning hvor bluetooth handsfree skal fungere og lurer på om denne modellen er klar for det?
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

el nino

Jeg hadde bestilt Radio-CD, men fikk Sydney modellen som visstnok er litt dyrere og som ikke har CD. De stusset litt på dette hos R&S, men det var den som lå i bagasjerommet og som ble montert like før jeg skulle hente bilen (de hadde glemt å montere den før jeg kom) Mulig det er derfor den støyer, at den ikke ble montert riktig hos R&S  ???
Hvis støyen nå blir fjernet, og jeg får vite grunnen, kommer jeg tilbake med info.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA