Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: B.electric lader for tregt

Startet av apwr, mandag 11. mai 2015, klokken 09:56

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: Griffel på fredag 17. april 2015, klokken 09:14
Sitat fra: herr x på fredag 17. april 2015, klokken 07:44
Jeg fikk montert et 3-fase-stikk og kjøpte ladeboksen med type-2-kabel av jkirkebo her på foraet.
En skal huske på at dette er til en fellesgarasje. Nå kan kvaliteten av denne boksen være minst fult på høyde med ferdigbygde apparater, men det er vel et byggesett som ikke lovlig kan omsettes som et komplett apparat, men som en elektrikker har anledning til å plassmontere, eller lage portabelt til eget bruk.

Eller er dette en CE merket boks jkirkebo importerer?

Ladestasjonene leveres heretter ferdigmonterte, CE-merkede og med samsvarserklæring. Ny web-side er på gang. Jeg importerer enkelte av delene og kjøper resten hos lokale grossister. Sammenmontering foregår i Norge.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Griffel

#16
Sitat fra: jkirkebo på fredag 17. april 2015, klokken 09:31
Ladestasjonene leveres heretter ferdigmonterte, CE-merkede og med samsvarserklæring. Ny web-side er på gang. Jeg importerer enkelte av delene og kjøper resten hos lokale grossister. Sammenmontering foregår i Norge.
Så bra  :). Det løser problemet med hva et forsikringsselskap kan komme til å si dersom det usansynlige skjer. (Noe det desverre gjør av og til).

(husk å få med i bruksanvisningen at den ikke skal benyttes med skjøteledning. Heller ikke med adaptere som ikke er spesiel godkjent av produsenten for bruk sammen med dette apparatet).
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Johnny

Gir det mening å ha samsvarserklæring på en boks som er CE merket da? Er ikke det resten av installasjonen sammen med boksen som skal ha dette.
TMS og eGolf.

Griffel

#18
Sitat fra: Johnny på fredag 17. april 2015, klokken 12:21
Gir det mening å ha samsvarserklæring på en boks som er CE merket da?
Ja. Forskrifter relevant for det aktuelle apparatet.

Sitat fra: Johnny på fredag 17. april 2015, klokken 12:21
Er ikke det resten av installasjonen sammen med boksen som skal ha dette.
Ja. Forskrifter for elektriske anlegg.

Vi er et "EU lite" land.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Johnny

Så om jeg importerer la oss si en CE merket varmepumpe, så må jeg fremlegge en samsvarserklæring for å få lov til å selge den?
TMS og eGolf.

jkirkebo

Sitat fra: Johnny på fredag 17. april 2015, klokken 15:48
Så om jeg importerer la oss si en CE merket varmepumpe, så må jeg fremlegge en samsvarserklæring for å få lov til å selge den?

Du må kunne fremlegge den om du blir spurt om det. Produsenten må utferdige en slik før han kan sette på CE-merket. Spør om "declaration of conformity".
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Griffel

#21
Sitat fra: Johnny på fredag 17. april 2015, klokken 15:48
Så om jeg importerer la oss si en CE merket varmepumpe, så må jeg fremlegge en samsvarserklæring for å få lov til å selge den?
Dersom du importerer fra produsent eller importør utenfor EU. er deg som må ikke bare oppbevare en samsvars erklæring, men dokumentasjon på at dette er produsert etter regler og har vært gjennom kvalitetessikringsprosedyrer etc. Disse dokumentene kan myndighetene etterspørre, mens kunder av deg skal ha en samsvarserklæring. Er produsenten i EU eller apparatet via en EU importør er det produsenten/importøren som er forpliktet til å oppbevare dokumentasjonen som viser at dette er produsert i hht. de aktuelle normer.
Uansett er det produsenten av apparatet som må gå god for CE merkingen. Importøren kan ikke selv stå for CE merking og samsvarserklæring.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Johnny

TMS og eGolf.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA