Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nye supercharger ladepunkter i Europa

Startet av Mippen, onsdag 27. august 2014, klokken 12:16

« forrige - neste »

Marius Engel


Sitat fra: emil på torsdag 21. august 2014, klokken 22:08
Sitat fra: Marius Engel på torsdag 21. august 2014, klokken 22:02
Jeg meldte fra om dårlig chademohåndtak på Dale. Fikk mail samme dagen om at nytt håndtak var bestilt, og det skulle skiftes om noen få dager! Raskt levert BKK! Der kan fortum lære mye...

Nå er det jo ikke lett tilgjengelige ladekontakter som har vært problemet hos Fortum, men de kunne nok ha vært mye flinkere på kommunikasjonen med kundene sine.

Om det er så mye problemer med ladere, betaling, leverandører osv, så er det bare å bytte ladere, betalingsløsning, leverandører osv.
Unnskyldninger fra fortum kan de spare seg for. Det finnes alltid en unnskyldning, og alltid en løsning..

Gordon Retriever

Askøyværingen melder at Askøy vil takke nei til de 50.000 kronene Hordaland Fylkeskommune har tildelt kommunen for oppretting av to normalladestasjoner med tilsammen fire ladeuttak i kommunesenteret Kleppestø. 

Årsaken er at kommunen ville ha blitt nødt til å bevilge over 100.000 kroner selv for å fullfinansiere ladestasjonene.

jkirkebo

Sitat fra: Gordon Retriever på tirsdag 26. august 2014, klokken 17:57
Askøyværingen melder at Askøy vil takke nei til de 50.000 kronene Hordaland Fylkeskommune har tildelt kommunen for oppretting av to normalladestasjoner med tilsammen fire ladeuttak i kommunesenteret Kleppestø. 

Årsaken er at kommunen ville ha blitt nødt til å bevilge over 100.000 kroner selv for å fullfinansiere ladestasjonene.

150k for 4 uttak? Må nesten ha vært 22kW det var snakk om da?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Mippen

Sitat fra: Gordon Retriever på tirsdag 26. august 2014, klokken 17:57
Askøyværingen melder at Askøy vil takke nei til de 50.000 kronene Hordaland Fylkeskommune har tildelt kommunen for oppretting av to normalladestasjoner med tilsammen fire ladeuttak i kommunesenteret Kleppestø. 

Årsaken er at kommunen ville ha blitt nødt til å bevilge over 100.000 kroner selv for å fullfinansiere ladestasjonene.

Jeg blir irritert. Det er ikke akkurat mange ladepunkter på denne Øyen som er offentlig. Er det noe man hadde trengt så var det Ladestasjoner.
Fremtiden er elektrisk.

Marius Engel


Sitat fra: Gordon Retriever på tirsdag 26. august 2014, klokken 17:57
Askøyværingen melder at Askøy vil takke nei til de 50.000 kronene Hordaland Fylkeskommune har tildelt kommunen for oppretting av to normalladestasjoner med tilsammen fire ladeuttak i kommunesenteret Kleppestø. 

Årsaken er at kommunen ville ha blitt nødt til å bevilge over 100.000 kroner selv for å fullfinansiere ladestasjonene.

JAVEL! Så det er sånn landet har tenkt å gå framover?... Herregu for ett opplegg... Det skal jo bygges by på kleppestø, så noe ladepunkt burde høre med...

Gordon Retriever


Politikk dreier det seg om prioriteringer. I denne saken handler det også om hvordan man vil profilere kommunen sin, og hvor god man er til å finne samarbeidspartnere.

Her synes jeg det er interessant å sammenligne med provinsbyen og turiststedet Åndalsnes, som ikke fikk Transnova-støtte til normalladestasjon, men vil bygge den likevel som et spleiselag mellom kommunen og det lokale energiselskapet.

Som en naturlig del av Stor-Bergen synes  jeg det er overraskende at Askøy ikke er mer interesserte i å være med på arbeidet med å gjøre biltrafikken i Norges nest største by mer miljøvennlig. :(

Mippen

#21
Det er typisk Askøy å ville leve i skyggen av Bergen. Hvorfor ikke satse litt og få folk til å komme på besøk med elbil? Sotra som er nabo øyen har skjønt det. Der er det flere ladepunkt på sartor senter enn det er på både askøy senteret og kleppestø til sammen. Det er også flere ladestasjoner rundt på øyen. Greit nok at sartor senter er et stort senter, men lel. Lademuligheter gjør at folk med elbil har lyst å reise dit for de vet at det er mulig å lade. Greit

Men Askøy trives vel med at "alle" jobber i Bergen, handler i Bergen mm. Hvorfor ikke få flere til å komme dit?
Fremtiden er elektrisk.

Marius Engel


Sitat fra: Gordon Retriever på tirsdag 26. august 2014, klokken 23:47

Som en naturlig del av Stor-Bergen synes  jeg det er overraskende at Askøy ikke er mer interesserte i å være med på arbeidet med å gjøre biltrafikken i Norges nest største by mer miljøvennlig. :(

Også den byen i norge med dårligst byluft. Ikke lenge siden vi hadde datokjøring fordi luftkvaliteten var så elendig.
Elbil er jo helt genialt i bergen. Luftkvaliteten er riktignok litt bedre på Askøy, men allikevel så er Askøy en naturlig del av Stor-Bergen. De fleste Askøyværinger har jobb i Bergen.

Det er kun de som jobber på rådhuset på Askøy som skal ha tilgang til lading bekostet av kommunen tydeligvis.

Mippen

Sitat fra: Marius Engel på onsdag 27. august 2014, klokken 08:03



Det er kun de som jobber på rådhuset på Askøy som skal ha tilgang til lading bekostet av kommunen tydeligvis.

word
Fremtiden er elektrisk.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA