Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hurtigladestasjoner i Troms Fylke (med omegn.)

Startet av pwb, tirsdag 26. august 2014, klokken 10:22

« forrige - neste »

pwb

Er det noen mulighet til å fikse litt så batteriene lades opp til litt høyere spenning? Det er jo litt å gå på så man kunne vel hentet ut 10-15 km eller mer?

TB

Sitat fra: pwb på mandag 11. august 2014, klokken 21:33
Er det noen mulighet til å fikse litt så batteriene lades opp til litt høyere spenning? Det er jo litt å gå på så man kunne vel hentet ut 10-15 km eller mer?

Tenker Mitsubishi ikkje har gjort dette "lett" - dvs. må nok inn og justere BMS. Kva måte dette gjeres på kjenner eg ikkje til, det kan vere med eit spesielt diagnoseapparat,  eller via ny programvare til BMS, med nye grenser.

Overivrig justering kan potensielt raskt skade batteriet - det vil nok vere andre meir egna metodar for ekstra rekkevidde.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

TB

For og snu på det - det er (i teorien) mulig og hente ut ein del ved og lade batteriet lenger ut også. Men, dette vil slite meir på batteriet, og neppe vere enkelt og programmere om.

Ang. Leaf har det vore eksperimentert med ei ekstra batteripakke, kobla i parallell med original batteri. Det er nok meir realistisk, ekstra pakke vil hjelpe til og dra - og gi ekstra rekkevidde, men pakka må vere lik som original pakke, både antall celler og volt må vere likt - om det ikkje er kobla ein regulator i mellom. Tråd om dette på Leaf forumet.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

tomrh

Det finnes nok folk i elbilmiljøet som klarer å hacke dette til om ønskelig. Både elektrolux og bly her inne er sånne som trolig kan få det til. Men man voider jo garantien og det er alltid en viss risiko for at det ikke blir vellykket.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA