Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: P85 ,flere som opplever at akselerasjonen er endret? ikke like kjapp etter v6.0

Startet av Bjoris, lørdag 18. oktober 2014, klokken 20:18

« forrige - neste »

Bjoris

I dg må jeg ta Leafen til fjells og starte høstferien siden fruen må komme etter og har såpass med rekkeviddeangst at hun må ta Teslaen. Jeg argumenterte så flott at det er null problem å kjøre Leaf til fjells nå, siden det er kommet hurtiglader både i Rosendal og Odda...

MEN så sitter jeg her og tenker at det er nå beste jeg sjekker at de er i drift etc. Da begynner forvirringen:

Rosendal:
Drift ok, men i ladeNÅ appen står det bare type 2. Vi har ladet CHAdeMO en gang før der så jeg er 99% sikker på at det er feil, men en blir jo litt usikker. Har du flyttet greiene pga lite behov eller er det feil i Appen. Det er rimelig kjiipt å bli stående uten strøm i Rosendal!

Odda:
Drift ok, men her er det blitt betaling, ok. Grønnkontakt, jeg har en kort til Teslaen der og har sendt melding til dem om jeg også kan bruke dette for Leafen på hurtiglading. Men så står det at det bare er Combo lader her, i appen står det kontakt: ComboCoupler, hva er nå det og i hurtigladerkartet.no forsvinner hele ladepunktet når en velger bare CHAdeMO, men jeg tror ikke at det er satt opp en lader uten CHAdeMO, de kan jo umulig ha fått støtte til noe slikt...

Merker at jeg ble irritert nå, denne turen som nå i LEAF/ION skulle ha blitt så enkel krever plutselig at en sjekker både ditt og datt for å være sikker på at ladingen går fint og at vi slipper mer enn 15-20 min lading på hvert sted...

Er det så fordømt vanskelig da? Det er jo bare å skrive i appen alle typer av kontakter som finnes på ladepunktet, ALLE vet jo om bilen deres lader med CHAdeMO, CCS eller Type 2. Samtidig er det jo rimelig greit å skrive HVEM som drifter punktene med betaling så en ser med en gang om en må sjekker nærmere eller om en har brikke/app for det aktuell punktet...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Hans Håvard Kvisle

Om du finner mulige feil eller uklarheter, ta alltid kontakt med NOBIL som er databasen som ligger til grunn for alle kartvisningene. Enkel epostadresse: post@nobil.no
Jeg tillot meg nå å oversende kommentaren din.
St.Hanshaugen

el-snorre

I nobil er det registrert:
Rosendal: AC + Chademo + CCS/Combo over lader levert av ABB, gratis etter det vi vet.

Odda: Chademo + CCS/Combo over ABB lader og 2*22 AC. Betaling i henhold til Grønn Kontakt sine priser.

Dersom ulike API-brukere bruker dataene fra Nobil rett skal det ikke være problem å få opp det som er på hver lokasjon. Det er opp til disse hvordan dataene blir presentert, hver for seg eller dratt sammen.

Jobber i Elbilforeningen
Blå I-Pace
Rød TMS 150 000 km
Rød Leaf, 65 000 km.
Tidligere  Peugeot Partner, ca 120 000 km

Bjoris

#3
Takk for respons, vi kom oss greit til Seljestad med Leafen, vi fikk selvsagt ladet på CHAdeMO i Rosendal, gratis og vi har "grøntkort" så vi ladet for sikkerhetsskyld en skvett i Odda også.

MEN, det er altså slik at i hurtigladerkartet.no så forsvinner Odda om du velger CHAdeMO og i LadeNÅ appen står det type 2, 400 volt 63 A i Rosendal. Det står f.eks ÅPEN i Rosendal og BETALING i Odda, enklere å forstå om det stod GRATIS i stendefor ÅPEN i Rosendal, men, men.

Det er slik å forstå at hurtigladerkartet.no og LadeNÅ ikke bruker APIene riktig? Hvem kan en gi beskjed til om dette isåfall? Jeg lagt en mld under hurtigladerkartet, men fant ikke noe mulighet til å tipse den som lager LadeNÅ appen.

Hele poenget var bare å få frem at for en som ikke har peiling vil det fremstå som at en ikke kan kjøre denne ruten med Leaf/Ion... Fruen hadde aldri lagt ut på denne turen om det ikke stod tydelig CHAdeMO på begge punktene og hun var 100% sikker på hun kunne få betalt for seg/eller at det var gratis.

Vel, bare ment som innspill til å gjøre dette enda mer tydelig, det er fantastisk flott at vi nå også kan bruke Leafen så enkelt til fjells.

Vi har kjørt til fjells to ganger før med Leafen, men nå har dette blitt mye enklere. Tidligere var det absolutt for spesielt interesserte, men nå er det bare å kjøre og om du planlegger matvareinnkjøpene på ett av stedene blir det minimalt med ekstratid som går med:)

I Rosendal var det jo genialt at de har SPAR matvarebutikk i samme bygg som laderen står og toaletter:) Vi ladet 7 streker på handleturen og la i vei uten opphold. I Odda ladet vi for sikkerhetsskyld i 15 minutter, antar det blir ganske dyre strøm da en vel nå betaler 100 kr, men ser at det skal endre seg til minuttpris til neste år og det er jo hyggelig syns jeg, da lader ikke folk mer enn de trenger, det er effektivt og følese mer rimelig at en betaler for det en får. I går ble det vel ca 20 kr pr kw, men, men jeg betaler gladlig når dette fungerer så smertefritt.
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

el-snorre

Da er Nobil.no som ladestasjoner og ladenå bruker oppdatert. Forhåpentligvis fungerer det nå etter at dataene på Odda, som har 4 ladepunkter, er lagt onn på ny.

Dette med tilgang åpen eller betaling har noen andre funksjoner knyttet til seg. Tilgang åpen brukes for gratis, men også for at et normaldalepunkt ikke er låst. Vi i Nobil og Ladestasjoner tar dog med innspillene videre i vårt arbeid for å se om det er endringer som kan gjøre tjenestene bedre..
Jobber i Elbilforeningen
Blå I-Pace
Rød TMS 150 000 km
Rød Leaf, 65 000 km.
Tidligere  Peugeot Partner, ca 120 000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA