Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvordan betale hurtiglading på Randaberg (Lyse) ?

Startet av P85_Norway, torsdag 04. desember 2014, klokken 13:12

« forrige - neste »

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Pompel

den elektriske ladeluken kommer ikke før på D. Manuell lukking på min i alle fall.
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke


NielsChr

Har lige solgt min P85 i fredags. var i søndags ude og side i en ny S som lige var ankommet. den havde std. læder sæder. ud over hovedstøtter som var højere og fyldigere. så vil jeg også mene at forreste del af føre sædet kunne hæves højere end min egen.
På min "gamle" P85 med performance sæder kunne jeg godt have tænkt mig at hæve fronten af sædet 2 cm mere (jeg er 194 cm høj) - på den nye virkede det som om dette akurat var muligt.

muligvis er der derfor flere små detaljer som ikek er så synlige som er forbedret - det giver jo god mening når de alligevel skulle ændre sædets ergonomi.

håber I forstår mit danske :)

hookmaker

Dette er tydeligvis ikke de nye D seter, de ser noe annerledes ut enn de jeg så da jeg bestillte min P85D.

Hyperstress

Sitat fra: NielsChr på mandag 24. november 2014, klokken 21:13
Har lige solgt min P85 i fredags. var i søndags ude og side i en ny S som lige var ankommet. den havde std. læder sæder. ud over hovedstøtter som var højere og fyldigere. så vil jeg også mene at forreste del af føre sædet kunne hæves højere end min egen.
På min "gamle" P85 med performance sæder kunne jeg godt have tænkt mig at hæve fronten af sædet 2 cm mere (jeg er 194 cm høj) - på den nye virkede det som om dette akurat var muligt.

muligvis er der derfor flere små detaljer som ikek er så synlige som er forbedret - det giver jo god mening når de alligevel skulle ændre sædets ergonomi.

håber I forstår mit danske :)

Positivt om den kan heves mer i forkant! Jeg har ingen støtte under lårene slik det er i dag.
For deg som er høy, var det problematisk med fyldigere nakkepute? Altså stakk den ut i ryggen/nakken din? For meg er det uproblematisk idag (er 190), men kan se for meg at det kan være en faktor for de som er høyere, spesielt om nakkeputen nå bygger mer ut.

Det er vel ikke mange år siden dansk og norsk var samme skriftspråk, så det går fint  ;D
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

B_Tesla

Jeg er 187 og kjørte akkurat 1500 km på to dager. Setene var over all forventning. Og nakkestøttene var ikke noe jeg tenkte på. BMW sport og komfort gir bedre støtte under lårene, men fant en ganske god stilling uansett.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

thilo

Hadde i dag mulighet å prøve det nye nakkestøtter bak.

Er 1,85m og nakkestøttene på det ytterste setene er nå greit mtp. høyde, men spesielt bekvemt er baksete ikke for meg. Setepute er veldig lavt i forhold til gulvet. Setene fram (var "gammelt" Performance sete) funker fint, men er ikke like bra mtp. sidestøtte ved skulder som setene i min 20 år gammel Saab 9000 Aero.
S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

Diravi

Sitat fra: hookmaker på mandag 24. november 2014, klokken 21:30
Dette er tydeligvis ikke de nye D seter, de ser noe annerledes ut enn de jeg så da jeg bestillte min P85D.

Jeg tror noen misforstår litt:

Det er nye standardseter og det er nye Performance-seter.

Med mindre du bestiller Performance vil du få de nye standardsetene som her er beskrevet, D eller ikke D. Det er i hvert fall slik det er naturlig å lese den amerikanske bloggen.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

BMW850

Sitat fra: Hyperstress på mandag 24. november 2014, klokken 23:22
Sitat fra: NielsChr på mandag 24. november 2014, klokken 21:13
Har lige solgt min P85 i fredags. var i søndags ude og side i en ny S som lige var ankommet. den havde std. læder sæder. ud over hovedstøtter som var højere og fyldigere. så vil jeg også mene at forreste del af føre sædet kunne hæves højere end min egen.
På min "gamle" P85 med performance sæder kunne jeg godt have tænkt mig at hæve fronten af sædet 2 cm mere (jeg er 194 cm høj) - på den nye virkede det som om dette akurat var muligt.

muligvis er der derfor flere små detaljer som ikek er så synlige som er forbedret - det giver jo god mening når de alligevel skulle ændre sædets ergonomi.

håber I forstår mit danske :)

Positivt om den kan heves mer i forkant! Jeg har ingen støtte under lårene slik det er i dag.
For deg som er høy, var det problematisk med fyldigere nakkepute? Altså stakk den ut i ryggen/nakken din? For meg er det uproblematisk idag (er 190), men kan se for meg at det kan være en faktor for de som er høyere, spesielt om nakkeputen nå bygger mer ut.

Det er vel ikke mange år siden dansk og norsk var samme skriftspråk, så det går fint  ;D

Har akkurat samme problemet. Er 193 og ingen støtte under fremre del av lårene. Har for tiden Audi-lånebilen fra Tesla Drammen. Den har utskyvbar støtte (sportseter) og det ble helt klart for meg at når jeg trekker denne ut at setene på Tesla sitteputa er for korte i tillegg til avrundede hjørner. Har ikke vært på noen ordentlig langtur ennå men tror dette kommer til å bli en utfordring  ??? Ellers er setene greie, meget god rygg og sitteputa er også passe hard/myk :)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

B_Tesla

Er nå 5 cm kortere enn deg, men har lovlig lange bein. Var ikke sliten i det heletatt etter 750km i strekk (med SC pauser) med de Nye setene. Ikke kjørt med de gamle. Så tror ikke det blir noen utfordring, men rom for forbedring er det nok.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

BMW850

Når du sier de "nye setene" mener du da de oppgraderte med mykere fjærer som ble produsert fra sånn ca februar i år?  ???
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

B_Tesla

Da mener jeg de som blir levert nå. Altså endring i nakkestøtte hovedsakelig. Hvor endret de er ellers, i korsryggstøttene, sidestøtter osv er vanskelig å si. Kan være justeringer der.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

NielsChr

Ja der nye sæder findes som enten standard og Performance læder. De nye Standard sæder var dem som jeg sad i - vil tro I også har disse biler i Norge som I kan tage ind og teste i Service Center.

Jeg bemærkede ikke at de højere nakkestøtter gav noget problem, andet end at udsyn bagude var mere begrænset ved bagsæder - specielt i siderne (heldigvis er der bakkamera i Tesla)

som sagt savnede jeg tidligere støtte under lår helt ude ved kanten i mine gamle performance sæder, og bilder mig nu ind at de nye sæder kunne hæves nogle få (2) cm mere - er ikke helt sikker da jeg ikke havde noget at måle med - og nu er min P85 solgt, så kan ikke måle dif længere.

Jeg bemærkede i øvrigt ingen andre ændringer i ryg eller side flade på disse nye standard sæder.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA