Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 40 nye ladestasjoner!

Startet av snappy, fredag 22. august 2014, klokken 20:01

« forrige - neste »

snappy

I et tilfelle av overmot kjørte jeg e-UP'en til hytta , noe som kunne godt greit med et hurtigladestopp på Tøckfors / McDonalds.
CCS lading var selvsagt ute av drift , og Type 2 lading på neste kjøpesenter funket ikke på e-UP'en pga 16/32 amp problematikk.... men frem kom jeg da.

På returen tenket jeg å kjøre over Halden med lading på Svinesundsparken - er det noen har ladet e-UP/ CCS der med rimelig suksess ?

Planlegger å bruke app eller SMS for å betale.

2014 e-UP
2015 85D

JLafton

Stolpen med CCS på Svinesundsparken må man ha Ishavsveien ladekort for å åpne. Men du kan lade på stolpen med type 2 den tar sms.
2019 Tesla Model 3 LR AWD

snappy

Takk for info, samme historie på Rygge kanskje? Skal vel klare å komme meg dit, men da er det slutt...
2014 e-UP
2015 85D

JLafton

Der har jeg ikke vert innom. Men i følge 1881 ladestasjoner er det et chademo og type 2 som åpnes med sms og et chademo med ishavsveien kort så ingen CCS her. Men mulig det er CCS her også, får det står ikke at det er CCS på Svinesundsparken heller, med der har jeg vert, så der veit jeg det er. Hadde vert så mye lettere med et kort som fungerte på alle ladestasjonene i norge, å med samme pris på alle. Ishavsveien er jo svinedyrt hvis man bare trenger litt strøm å ikke har kort hos dem.
2019 Tesla Model 3 LR AWD

snappy

Nytter ikke å planlegge seg ihjel tydeligvis, får satse på god tid & godt humør. Blir vel en stund til e-Upen ser utlandet igjen. Takk for tilbakemelding.
2014 e-UP
2015 85D

Småfly

Sitat fra: JLafton på fredag 08. august 2014, klokken 15:47
Stolpen med CCS på Svinesundsparken må man ha Ishavsveien ladekort for å åpne. Men du kan lade på stolpen med type 2 den tar sms.

Hvorfor i alle dager åpner dem ikke alle laderene der for drop-in? Den ene gangen jeg har vært der var det kun en chademo åpent for alle. CCS og den andre chademo laderen krever brikke fra ishavsveien. Hvilket i praksis betyr minmum 3 måneders abbonement!
Ishavsveien måtte vel tjent mer penger på at alle ble brukt, tror ikke det er mange som har abbonement. Synes hele hurtigladergreia er tragisk. Virker som mange av opratørene gir blanke i om de virker, folk får ladet eller å bygge ut det de har fått invilget støtte til.

knnygar

Inntil vidare ser det ut til at vi må nøye oss med operatørar som får statstøtte, bygger ut minimalt med billige ladestasjonar og skruar opp prisane akkurat som dei vil.
Og dette blir ikkje betre før Transnova legg til krav om oppetid på ladarar som får støtte.
Ørsta, senter i Sunnmørsalpane.
Ny Euro Leaf sidan 1. juni 2013 :-)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA