Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Danmark "igjen"

Startet av Catalyzator, tirsdag 14. juli 2015, klokken 19:48

« forrige - neste »

Catalyzator

 ;D ( gomler BMW i-sukkertøy )  8)   :-*  Hadde lyst til å ta med en hjem !

Det var en positiv opplevelse, har ikke noe å sammenligne med da dette var første gang i mitt analoge liv at jeg plasserte min edle rumpestump i ett elbilsete men allikevel.
Jeg er førstegangskjøper og veldig usikker, det var lite lasteromsplass og jeg som egentlig ønsker meg en pickup med 4x4 vil kanske angre om noen år ? nå er jo ikke utvalget av elektriske 4x4 pickuper så veldig stort så drømmebilen kan jeg jo bare se langt etter foreløpig men det er faktisk det som holder lommeboka stengt. Jeg må uansett avvente til de har vurdert innbyttepris på min lille blå så får jeg se hva som skjer.

Leste litt i en tråd her om hva andre hadde kjøpt av tilleggsutstyr og ser at pristilbudet muligens bør oppgraderes. Forhandleren har så lang liste på tilbudet at jeg skjønner mindre men ser iallfall at den navigasjonskjærmen ikke er samme som i prøvekjøringsbilen men mye mindre og det kan bli frustrende for ei nærsyntlangsyng gammal kjærring . . . ikke sant ? . . .

Tar i mot gode råd !
Bor midtihuttiheitaskauen i Rygge, drømmer om å flytte til Hvaler, er periodevis rullestolbruker (vinglete formkurve) og drømmer om egen elektrisk bil. Kjører for tiden en arvet Suzuki Jimny 2007 mod og er medlem av Miljøpartiet De Grønne. Har prøvekjørt: 9.6.2015 BMW i3 og 16.6.2015 Mercedes B-Klasse Electric Drive og 17.6.2015 Nissan Leaf

Klykken

#1
Jeg bestilte med nesten alt som var mulig uten å oppgradere interiør. Det som mangler hos meg er bluetooth pro, vei- og køinformasjon, parkeringsassistent (kun sensorer bak originalt) og soltak, tror jeg. Toppet seg på 325 000 i fjor inkludert med gummimatter i dørken.

Største skjerm er et must, ja. Ellers får du en solid plastramme som kant rundt skjermen, som en påminnelse på at du sparte inn kronasjene.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Catalyzator

Hei Klykken og takk for svaret.

Jeg fikk pristilbud på 278900,-
Men det som er litt rart er nå som jeg ser gjennom papirene så står det jo på nettsiden hos BMW at HIGH VOLTAGE EDITION koster 259900,- nå i kampanjeperioden og inneholder så å si alt selgeren la til som ekstrautstyr (unntak er fordyrende lakkfarge og interiør jeg var nødt for å ta med for å få den Orange fargen) Skjønner ikke prisene i tilbudet, er no rart.
Bor midtihuttiheitaskauen i Rygge, drømmer om å flytte til Hvaler, er periodevis rullestolbruker (vinglete formkurve) og drømmer om egen elektrisk bil. Kjører for tiden en arvet Suzuki Jimny 2007 mod og er medlem av Miljøpartiet De Grønne. Har prøvekjørt: 9.6.2015 BMW i3 og 16.6.2015 Mercedes B-Klasse Electric Drive og 17.6.2015 Nissan Leaf

Klykken

#3
Tilbudet skal være lagt opp slik at standardutstyr er i en egen liste, mens ekstrautstyr er for seg igjen. Merk at kampanjepris muligens er uten vinterhjul. Da jeg kjøpte bilen i fjor kostet vinterhjul på standard felg 14000kr.

Ekstrautstyr er forøvrig behovsrettet, så her plukker du det du føler for og prioriterer etter budsjett.
Det JEG mener er et "must" er stor skjerm (navi pro), hurtiglader og dab+ hvis du hører på radio. Harman Kardon-stereo hvis du er interessert i bedre lyd.

Hva de forskjellige tingene i utstyrslista er er spurt om tidligere stort sett, så det kan lønne seg å bruke søkefunksjon i forkant. Men det er selvfølgelig ikke noe i veien for å spørre direkte i tråden din heller. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Catalyzator

Takk igjen.
Vinterhjul er med i disse kampanjetilbudene.
Jeg tror Orange farge og LED-lys utgjorde prisdifferansen. Må heller velge å bruke de pengene på stor skjærm kanske, får sjekke innom der på Torsdag å høre med selgeren.
Det dumme er at jeg ikke kunne få det interiøret jeg ville ha ved valg av Orange lakk så da må jeg kanske bare droppe lakkfargen. Jeg vil helst ikke ha sånn skinn eller fancy interør.

Kopierer inn fra nettsiden hos BMW:

KOPI:
Voltage Edition 249.900,-*
Kundefordel: 38.800,–

•Hurtiglading
•Gulvmatter i velour
•Vinterhjul
•DAB+ radio
•Comfortpakke**
     

High Voltage Edition 259.900,-*
Kundefordel: 41.100,-
•Alt i Voltage Editon
•Navigasjonssystem
•Ryggekamera
•Parkeringssensor
•Lukeparkeringsassistent
   

* Inkl. frakt og lev. omkost. Avbildet modell kan avvike fra standard. Kampanjen gjelder t.o.m. 30.06.2015
**Comfortpakke: Multifunksjonsratt, midtarmlene, automatisk avblendbare sidespeil, oppbevaringspakke, regnsensor,
klimaautomatikk, cruise control med bremsefunksjon.
KOPI END.

Bor midtihuttiheitaskauen i Rygge, drømmer om å flytte til Hvaler, er periodevis rullestolbruker (vinglete formkurve) og drømmer om egen elektrisk bil. Kjører for tiden en arvet Suzuki Jimny 2007 mod og er medlem av Miljøpartiet De Grønne. Har prøvekjørt: 9.6.2015 BMW i3 og 16.6.2015 Mercedes B-Klasse Electric Drive og 17.6.2015 Nissan Leaf

TM

High Voltage Utgaven inneholder vel det meste man har bruk for. Men "grytelokkene" er kanskje ikke de peneste, spesielt hvil man velger mørk bil. Ekspertenes anbefaling er også at hvit bil kun bør velges sammen med litt oppgraderte felger. Navi Business er helt grei rent funksjonsmessig, men ser vel litt fattig ut i en ellers påkostet bil. Så det blir fort 20.000 i tillegg utover tilbudet, men det er jo fortsatt veldig rimelig i forhold til prisen for 1 år siden. Dette til tross for krone-svekkelse på 15 %.

bromm

Sitat fra: Catalyzator på tirsdag 09. juni 2015, klokken 17:05
;D ( gomler BMW i-sukkertøy )  8)   :-*  Hadde lyst til å ta med en hjem !

Tar i mot gode råd !
Hei Catalyzator,
Jeg ser av signaturen din at du er delvis rullestolbruker. Da bør du SERIØST vurdere pakken (5AT) med Adaptiv Cruise Control (ACC) - den fører til at du i praksis kan kjøre bilen med venstre tommeltott, og bare ytterst sjelden bruker pedalene. Den krever imidlertid oppgradert interiør, men det vil gi en helt annen kjøreopplevelse - nesten som om det er en helt annen bil. Den pakken er det siste jeg ville valgt vekk selv, og hvis man i tillegg har litt problemer med beina så er det ingen tvil....  :) :)

Catalyzator

Takk for supergodt tips/råd BROMM :)
Men heldigvis er beina null problem når jeg sitter, når jeg må bruke rullestolen er det i hovedsak pga ekstremt lavt blodtrykk (svimler lett) så det går bra.

Har vært å snakka med selger i dag og sett mer på godbilen å det er ingen tvil om at jeg ønsker meg en NÅÅÅÅÅÅÅÅ men lommeboka er ikke helt enig . . . ennå . . . er fremdeles to uker å gå på for kampanjepristilbudet fra BMW så jeg tenker så det knaker. Kjipt at en ikke kan velge farge uavhengig av andre utstyrsdetaljer. Interiøret som følger fargevalget vil jeg ikke ha å da er 10-13tusen penger rett ut i søppla eller jeg må velge hvit bil (sukk så kjipt)  :-[  Hvor er valgfrihetens blitt av ? Selgeren snakket om foliering for å få farge på den som et alternativ men da blir jo fargen like dyr som farge+interiør uansett så det er jo bare ekstra mye bryderi.
Bor midtihuttiheitaskauen i Rygge, drømmer om å flytte til Hvaler, er periodevis rullestolbruker (vinglete formkurve) og drømmer om egen elektrisk bil. Kjører for tiden en arvet Suzuki Jimny 2007 mod og er medlem av Miljøpartiet De Grønne. Har prøvekjørt: 9.6.2015 BMW i3 og 16.6.2015 Mercedes B-Klasse Electric Drive og 17.6.2015 Nissan Leaf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA