Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 2014 vs 2015 noe spørsmål

Startet av Zero-talent, mandag 11. august 2014, klokken 09:34

« forrige - neste »

Malawi

Skulle det bli aktuelt med batteribytte en dag, vil nok det smarteste være å hive seg på fergen til kontinentet og få det byttet i Tyskland. -Evt i tidligere østblokken.

Electric

Siden det er moduler som skiftes ut, så vil det trolig være et intr ettermarked for mange andre i Norge. Moduler kan tas fra andre batteri. Snart er det ikke katalysator polakkene kutter av biler i Norge.....men 4 bolter og 2 kabler.

Elmo

Sitat fra: Electric på onsdag 13. august 2014, klokken 15:25
Siden det er moduler som skiftes ut, så vil det trolig være et intr ettermarked for mange andre i Norge. Moduler kan tas fra andre batteri.
Bilder av batterimoduler her og her.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

sigurdi

Nye leaf batterier er basert på ny kjemi, annen litium ion type.

Er vel ikke lurt i det hele tatt å blande celler fra ulike litium ion typer.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

smaug01

De har sikkert nok av den gamle typen på lur til å kunne bytte moduler.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA