Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Semihurtiglader på Nutheim, Langs E134

Startet av Mippen, mandag 11. august 2014, klokken 12:26

« forrige - neste »

LeafSwe

Sitat fra: TorC på søndag 27. juli 2014, klokken 05:50

Sitat fra: Leon på søndag 27. juli 2014, klokken 01:28
Etter hva jeg har forstått vil temperaturgrensene kunne endres etter hvor mye batteriet har blitt degenerert.

Hvorfor skulle det det? Sensoren er jo bare helt vanlig sensor som bruker akkurat samme prinisipp som utetermometeret ditt. Det er jo interessant hvis påstanden er korrekt, for det betyr jo at Nissan i programvaren har gjort noe, og dermed sitter på informasjon om batterihelse de ikke har vært spesielt flinke til å orientere om.

www.absoluteefficiency.com/LEAF/battery/bt2.jpg
3P+
3SR+

Mippen

Betyr det at temperaturen på batteriet øker i takt med hvor redusert batteriet er?
Fremtiden er elektrisk.

Rio

Sitat fra: Mippen på søndag 27. juli 2014, klokken 15:23
Betyr det at temperaturen på batteriet øker i takt med hvor redusert batteriet er?

Nei, det betyr nok heller at et slitt batteri ikke takler så høy/lav temperatur så godt som et nytt batteri, vil jeg tro.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Rav4_EV

Etter tabellen så viser instrumentet mindre på lavere temperaturer når det er "slitt". Egenskapene ved høye temperaturer blir de samme.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

TorC

Sitat fra: LeafSwe på søndag 27. juli 2014, klokken 08:37
www.absoluteefficiency.com/LEAF/battery/bt2.jpg

Det er faktisk meget interessant. Det betyr jo at markedet for gamle LEAF kan bli ganske så endret for de med og uten CWP.  Det må da vel også bety at varmeplatene i pakken slår seg på tidligere jo dårligere pakken er.
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Erik N

Når jeg langsamlader mitt batteri (10A, vanlige ladekabeln som følger med bilen) så hører jeg et svakt "piiiip" fra motor-rommet (ikke fra motoren, men fra den svære boksen som sitter ovanpå tror jeg - inverteraren?)

Dette har jeg kun merket nå når det er veldigt varmt ute, har ikke hørt noe lyder under vinteren / våren.

Hvad kan dette vare? En liten kjølvifte som går i inverteren, eller et "elektroniskt lyd" fra en transformator eller noe? Hører alle andre også dette, eller er det kun i min bil?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA