Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nissan Leaf batteripakke for å drive huset.

Startet av nilsga, mandag 11. august 2014, klokken 19:04

« forrige - neste »

nilsga

Vurderer en tur fra Trondheim til Åre i løpet av sommeren. Jeg har ikke brukt hurtigladere før, så jeg er litt usikker på hva som kreves av forhåndsregistrering/abonnement etc? Jeg hadde håpet at det gikk an å bruke de "on demand", men det kommer dårlig frem hos evpower og green-highway om det kreves abonnement eller ikke for å benytte seg av hurtigladerene på denne strekningen.

RaBalder

Jeg tror alle som har satt opp hurtig-ladere og har fått støtte av transnova for å gjøre det (det er vel de aller fleste) også må støtte lading uten noe form for abonnement.

Enten via bank-terminal eller sms. Eller noe annet .....
Man finner mye via nettet om hva som er mulig. Eller rettere sagt hva som skal være mulig. Det er jo ikke alltid de #$@§ >:( hurtigladerne fungerer som de skal.

Men slike engangsladinger blir nok dyrere enn en abonnements løsning.

Gatlas

En dårilg opplevelse med hurtigladere fra Fortum. Jeg er en lykklig eier av en BMW i3. Sist Torsdag skulle jeg hente min sønn og svigerdatter på Gardermoen. Jeg bor i Vestby og hadde 90 % igjen på batteriet da jeg startet hjemme fra. Min plan var å kjøre innom Mc Donalds på Furuset i Oslo for å hurtiglade litt der. Ankommer plassen for og skal til å få i gang lader. Ingenting skjer. Min bekymring er igang. Det står at forrige lading gikk galt slik at det var bare å pakke sammen og dra videre. Plan B lade litt på stolpe ved Mac Donalds på  Gardermoen. Ankommer dit da står det en kar med en Tesla der og er meget irritert på lader som ikke fungerer der. Det enner med at jeg må dra for å hente min familie på Gardermoen. Når jeg forlater Gardermoen har jeg 30km rekkevidde. Jeg vet at det ikke holder tilbake til Oslo med endel bagasje og 2 passasjerer ekstra. Plan c Berger industriområde ved Frogner vet jeg der en hurtig lader men ikke med Combo, kjører allikvel innom for å se og jo da der var det en ladestolpe, tar frem min ladekabel og får åpnet stolpe, optimismen steg helt til vi åpnet lokket og fant en vanlig stikk. Min lader var hjemme og lade kabel passer ikke noen sted. Angsten er nå fremtredene. Det var kun 20 km igjen og visste at man skulle over en drøybakke fra Olavsgård i retning Oslo. Når vi passer Olavsgård har vi 6 km igjen på batteriet og vi skulle over Svardalstoppen. Det var bare å senke hastigheten til et minimum, legge seg ut i krabbefelt. Vi kom over og passerte Ellingsrud  da var det kun nedover til Alna. Ankommer hurtigladeplass på Alna ved Mac Donalds. Igne feil meldinger kobler til bilen og skal starte lading ingenting skjer. Uansett hvilke knapper vi trykker på, ingenting skjer. Da prøver vi lade stolpe og kobler til min kaber, ingenting skjer. Ringer Fortum får til svar at der er feil på lader. Må bite i det sure eplet å ringe til BMW veihjelp. Det står kum KM... På rekkevidde i bilen. Viking bil kommer og vi blir kjørt fra sted til sted for å finne en lader som har riktig ladehanske type 2. Vi enner påStatoil Økern. Der har de en lader som lader ca 1 km i minuttet. Vi blir stående der i 40 min. Turen tok tur retur 4 timer lengre enn vanlig. Jeg sitter igjen med en dårlig følelse og mener at dette er er for dårlig selv i en by som Oslo og EL bil Norge. Det at man ikke kan stole på ladrene rundt omkring og at leverandørene av disse ikke har mer back up eller stolthet er under en hver kritikk.
I3 eier fra 25.6 2014
Phantom Vision2 Drone

torlie

Hva med å alltid ha ladekabelen til Schuko med på tur? Da kan man stoppe hos et tilfeldig hus og høre om de har en 16A man kan låne 45min mot en liten kompensasjon. Tipper de fleste er fleksible  :)
2018 Zoe Bose Edition
2016 Zoe Intens (Solgt!)
Reservert: Skoda Enyaq

nien

Combo 2 hurtiglader på Møller Bil Romerike.......

sn0le

Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA