Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Peugeot 205

Startet av andreash, fredag 28. september 2007, klokken 09:23

« forrige - neste »

andreash

Heisann..
Det stemmer at jeg hadde den første utgaven av powercheq.. Dvs. jeg tror det er den første, siden de var på tilbud, og powercheq hadde ikke informasjon om disse på sine sider..

Men jeg tror ikke det var disse som startet brannen..  så godt som alle balanserene fungerte etter brannen også.. ingen av de hadde tatt fyr heller..
Jeg tror det enten var i motorkontrolleren, eller i varmeapparatet..

Før: Peugeot 205 "DC AMP" Ombygd bil. (Defekt/svidd/vraket)
       Peugot Partner Postbil. (Defekt/Expl. i batteri/vraket)
Buddy 2007
Leaf 2013
Nå: Opel Ampera-e

Baltor

Etter det jeg har funnet ut har Power Cheq hatt en tidlig utgave uten sikringer, som noen påstår er brannfarlig, mens den de selger nå har 2 innebygde sikringer. Men den er ganske dyr!!
Den balansereren som CityEl selger i Danmark heter Battery Optimizer, den er laget av en dansk konkurrent, nemlig Power Charge. Den har bedre spesifikasjoner enn PowerCheq, for eksempel maks strøm 5A mot den amerikanske 2 A.
Man kan enten kjøpe den hos forhandleren Nordic Battery i Oslo, (da koster den 550 NOK pluss mva,
eller hos CityEl i Danmark, oppgitt pris hos dem er 385 DKR ink dansk mva.
http://www.cityel-import.dk/
Jeg mener du skrev tidligere at du hadde de danske Andreas?
Har du solgt alle?
Vurderer å bruke den på en pakke (2x12V) hvor jeg vet at batteriene er ganske ulike, det blir spennende å se om dette vil ha en hensikt, kanskje vil balansererene forgjeves prøve å flytte strøm fra de beste til de dårligste, slik at etter noen dager blir alle like dårlige??
Oslo
Har hatt PSA (Partner og Berlingo) og div Think Classic. Kjører daglig Think Classic, en NORSKprodusert bil som fortjener kultstatus!
Var med og startet Rogaland Elbilforening.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA