Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: En liten dekk- og felgguide

Startet av bestorp, torsdag 14. august 2014, klokken 15:01

« forrige - neste »

bestorp

Hei!

Har nå hatt min Leaf 2013 Usa modell i ca 2 mnd og har kjørt nesten 5000km siden slutten av mai og fram til nå. Gleden kan ikke beskrives hvor glad jeg har blitt glad i den bilen med tanke på kjørekomfor og hvordan den ligger på veien.

Videre så har jeg testet den på "langtur" fra Oslo til Larvik, men stoppet i Tønsberg for å hurtigelade men hadde strengt ikke trengt det med tanke på at jeg hadde 39 % igjen på batteriet da jeg ankom Tønsberg fra Lysaker.

Spenninga for meg er til vinteren hvordan den er i praksis med min kjørestil (ca 90km i snitt på motorvei).

Håper selvfølgelig at jeg aldri skaffer meg en bensin/diesel bil igjen, men rekkevidde angsten er der absolutt (men til å leve med).

Hvordan har deres eierskap til Leafen vært etter noen mnd?


Nissan SV 2013 (USA Leaf) - Gått cirka 36000km

smaug01

Svært bra er min erfaring så langt. Bilen har jo et snevert bruksområdet og kan sånnsett knapt forsvare kjøpet men siden bruken er 99,8% innenfor det knappe bruksområdet betyr det i praksis at bilen er fantastisk for mitt bruk. Kommer jeg til evig tid å ha elbil? Ja så lenge de blir bedre er ikke det utenkelig med mindre snevert bruksområde(det er ikke gitt at den livssituasjonen jeg er i nå er konstant og sånnsett passer godt overens med å ha elbil), men hvis jeg skal se inn i glasskulen tror jeg at om noen år så vil ikke en elbil dekke behovet mitt for bil.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

Mippen

Jeg har bare positive ting å si om bilen min også. Fikk den nå i vinter så jeg har på en måte blitt kjent med begrensningene dens. Nå som det er sommer blir jeg bare mer positivt overasket. Skulle gjerne hatt noen mil ekstra rekkevidde men har stort sett klart meg fint. :)
Fremtiden er elektrisk.

bjorn_2390

Helt topp. Heeelt topp.
Og rekkeviddeangst? Det er ingen vits i å ha, hvert fall.
Det gikk over etter kun kort tid.
Love it!!
Blå Euro-Leaf (2012)

emil

Etter 11 måneder hadde jeg drøye 20.000km i Leafen og ca 3000km i fossilbil. Har normalt sett ligget på ca 25-30.000km/år i fossilet.

Bedre hurtigladerdekning i Telemark/Vestfold og jeg kunne overført ca 2000km fra fossilt til elektrisk.

Er kjempefornøyd, har ikke angret et sekund, og på kjøpstidspunktet var Leaf eneste tilgjengelige bil med 5 seter og plass til bikkja baki. Eneste jeg har å klage over er to bytter av frontrute siden nyttår. Med garantiløs USA bil slipper jeg også overpriset service.

Har ennå tilgode å kjøre tom eller til skilpadde, og jeg må basere all lading på offentlige ladepunkter (alternativt jobb).

smaug01

Dette med garanti tror jeg er en misforståelse. ALLE kan få utført service på en uautorisert verksted og sånnsett skjære ned på servicekostnadene. Det er helt frivillig.
Forskjellen er bare at om vi i framtiden ønsker å benytte oss av en tjeneste vi allerede har betalt litt for, er en tur til merkeverskted smart.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

E_S

Har ikke hatt den flere måneder ennå (knapt en måned), men er særdeles fornøyd! God å kjøre, duger til det aller meste jeg bruker bil til, lettkjørt og gir faktisk bra kjøreglede for min del! Har en liten plan om å få den litt nærmere bakken og få på noen andre felger så den skiller seg litt ut fra alle de andre jeg ser langs veien, da..

Ikke hurtigladet ennå og ikke kjørt lavere enn "low battery" en gang, men har vært på flere lengre turer og er egentlig overrasket over hvor langt man kommer. Har akkurat skaffet meg en 32A type 2 til type 1-kabel, så da bør det være mulighet for å bruke de fleste nyere ladestasjoner også. :)
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA