Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: e-nv200 nyheter!

Startet av newbie_bird, torsdag 24. juli 2014, klokken 15:14

« forrige - neste »

newbie_bird

Dette skulle la seg gjøre mtp finansiering...
Men fikk nå vite at alle mine forelesninger begynner uheldigvis kl. 8.30, derav må jeg slite med trafikken på E6 hver dag mot Oslo.

Asarin

Sitat fra: newbie_bird på fredag 11. juli 2014, klokken 00:53
Dette skulle la seg gjøre mtp finansiering...
Men fikk nå vite at alle mine forelesninger begynner uheldigvis kl. 8.30, derav må jeg slite med trafikken på E6 hver dag mot Oslo.

Samtidig, treg trafikk = bedre rekkevidde. Kan være nyttig for små elbiler. :)
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

newbie_bird

Noen som har erfaring med trafikk på E6 mot Oslo fra Gardermoen kl. 7 om morgenen...
Er det mulig å finne statistikk på nettet? Hvis det ikke tar mer enn 1 time eller 1 1/2 t., så er det uansett bedre enn offentlig transport. Og sånn sett kan det fungere med å bo hjemme :)

E_S

Jeg kjører samme strekning andre veien ved 7-tiden hver dag. Normalt flyter trafikken ganske greit mot Oslo på den tiden, men det hender det er tett etter Olavsgaard.. Uansett bruker man vel 35 minutter fra Jessheim til Oslo når det ikke er trafikk, så man har en del å gå på før det blir sååå lang tid. Hvor i Oslo er det du skal?
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

newbie_bird

Skal til Høyskolen i Oslo, borte ved st. Hanshaugen.
Om jeg beregner ca 1 time på vei til Oslo. Vil det være nok?

E_S

Skulle tro det burde være innenfor, ihvertfall om man velger en litt smart vei når man kommer til Oslo. (les: unngå hele Økern, kjør evt. rett over Sinsenkrysset, dropp ring 2)
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

sven erik

jeg mener en 2011 modell imiev er yppelig  om du skal ha en som går og går  og ikke er for dyr  denne får du nå jo runt 100 tusen  har selv hatt en og kjørt til spania  med flere ganger   

newbie_bird

En imiev blir kanskje litt for liten for meg. Er litt lang i høyden, så Leaf´en var helt passe :)

Malawi

Vet ikke hvor ofte du jobber og hvor mye du kjører i jobben, men du kan jo høre med dem om du kan få km godtgjørelse.

Dersom det er nok kjøring i tjeneste kan du kjøpe en dyrere elbil enn du hadde tenkt, siden du vil tjene inn differansen på km godtgjørelsen(som forøvrig er skattefri).

Vil tro dette er bedre for deg siden du da har en bil som er din egen, og bedriften vet jo da at du kommer til å jobbe for dem videre så du kan få dekket inn bilen istedet for at de risikerer å plutselig sitte med en overflødig bil.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA