Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Gensalgsværdi især e-Up! og e-Golf

Startet av klumpen, søndag 17. august 2014, klokken 14:13

« forrige - neste »

klumpen

Dette skjer med gjevne mellomrom. Står på en campingplass ved østersund. Klarer ikke å stoppe/starte via app.
Hva kan forårsake dette? Lader med en mennekes kabel.
2012 Nissan Leaf. Gått 50.000. - solgt
2014 Tesla Model S 85

Muffinman

Varmt støpsel? Selve kladden i solsteken?

Rødt lys på kladden?

klumpen

Ingenting som går varmt og kladden ser normal ut. Drar jeg ut kabelen fra bilen for å starte på nytt så fungerer det fint i 3-4 timer
2012 Nissan Leaf. Gått 50.000. - solgt
2014 Tesla Model S 85

OddB

Det kan være pga ustabil/svak spenning... Ser du har bare 227 V ubelastet, hva hadde du ved belastning ?
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Muffinman

227 volt er da godt innafor siden nominell spenning er 230 v +/- 10%. Rett meg om jeg tar feil.

Men spenningsfallet er et poeng. Les av når lading er i gang. Ville også sjekket sikringen. Hva er merkestrømmen, og er det annet på kursen?

klumpen

Spenningen er veldig varierende her. Går fra 240v til 210v med svært korte mellomrom.
2012 Nissan Leaf. Gått 50.000. - solgt
2014 Tesla Model S 85

jkirkebo

Sitat fra: klumpen på lørdag 02. august 2014, klokken 18:06
Spenningen er veldig varierende her. Går fra 240v til 210v med svært korte mellomrom.

Sånn var det på den campingplassen jeg prøvde å lade på i Sverige også. 242V ubelastet, så begynte jeg å lade og plutselig var spenningen på 210V. Sytrådledninger overalt. Det haglet feilmeldinger i bilen og jeg fikk ikke til stabil lading. Endte med å rusle 2km bort til en pizzarestaurant og spurte om å bruke rødstikket i bakgården. No problem :) 11kW og dønn stabil spenning. Campingplasser i Sverige er på ulandsstandard mhp. det elektriske anlegget virker det som...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA