Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Forskrifter som berører endring av batterikjemi

Startet av Hans Håvard Kvisle, tirsdag 21. desember 2010, klokken 18:06

« forrige - neste »

Hans Håvard Kvisle

Les - og kom med forslag:
http://elbil.no/ladestasjoner/242-osloladehvor

Nå er det gode muligheter til å påvirke resten av det kommunale utbyggingsprogrammet i Oslo.
St.Hanshaugen

Trond Arve

Gjerne ved Brynseng, kanskje til og med ved Statens Vegvesen i Brynsengfaret 6A?
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

Trond Arve

#2
Om det kommer en ladestasjon ved SATS Grorud kan jeg lade mens jeg spiller, og dermed bruke elbilen framfor fossilbilen (12 mil er i lengste laget for min P106, men med et par timer lading skal det gå greit :) )
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

jkirkebo

Det er litt for mye konsentrert i sentrum synes jeg. Innfartsparkeringa til Grorud T-banestasjon (mellom Rv4 og Shell) hadde vært en fin plass å begynne etter min mening.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

hkaspenberg

I Oslo foreslår jeg Grünerløkka, Sagene, Torshov og tilsvarende steder der det bor relativt mange som ikke har noe alternativ til å parkere på gata. En antall offentlige parkeringsplasser med lading og 16t parkering i disse områdene ville kanskje få noen til å bytte fra fossil til elektrisk.

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Ladefabrikken

Sitat fra: hkaspenberg på torsdag 02. desember 2010, klokken 17:03
I Oslo foreslår jeg Grünerløkka, Sagene, Torshov og tilsvarende steder der det bor relativt mange som ikke har noe alternativ til å parkere på gata. En antall offentlige parkeringsplasser med lading og 16t parkering i disse områdene ville kanskje få noen til å bytte fra fossil til elektrisk.

;-D Hans

Helt enig. Alt for få lade muligheter på den kanten av byen.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

El rayo

Alle offentlige sykehus burde ha minst én ladeplass med gratis parkering.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA