Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Energy saving mode og batteriforringelse

Startet av Kianus, fredag 29. august 2014, klokken 11:39

« forrige - neste »

Kianus

Men jeg sliter med å få cruisekontrollen aktivert?
Gjør jeg det feil?
Det er en bryter ved "girspaken" jeg har prøvd, og også de knappene på venstre side på rattet, men det skjer absolutt ingenting.
Har prøvd å se i manualen, men uten hell der også.

Noen som har opplevd det samme?

Kjørt en 4 mil i dag, og denne bilen er meget fin å kjøre! Komfortabel og sprek!
Fikk fint plass til Sirona barnesete bak med fruen forran. Til og med bedre beinplass da enn i vår SAAB 9-3.

I morgen skal vi ut på tur med barnevogn for å se hvordan det går :)

Baard

Jeg har ved to anledninger prøvekjørt en Zoe(Hvit) i Tønsberg i forb. med at jeg har kjøpt en som blir levert i morgen. På denne demobilen virket ikke cruisekontrollen....Du skal få opp en indikator i dashbordet når den blir slått på med bryteren i midtkonsollen. Jeg testet dette på en bil i utstillingen, og der virket det. Selgeren sa de sikkert ikke hadde fått aktivert dette og skulle se på det...
Renault Zoe, 2014

Kianus

Aha, det kan jo tenkes.
Tok det for gitt at det fungerte iom. knappene var der :)

Hva syns du ellers om bilen? Den virker å være helt knall!

Hva slags lader valgte du?

abc

Opplevd det samme på demobil i Bærum. Ikke aktivert på den før etter min prøvetur. Ingen lampe i dashbordet som lyste ved bruk av knappen.

Har du nok strøm er det 11 kw som er tingen mener nå jeg.

tinker

Litt merkelig opplegg cruisecontrolen til Renault... Men du skrur den på med en bryter i midtkonsollet, enten på regulator (vanlig cc) eller på fartsbegrenser.

Så setter du farten ved å trykke på + eller - på venstre side av rattet. På høyre side har du en knapp med O for å slå den av med farten i minnet (samme som skjer når du bremser) og en R for å gjenoppta. Tok litt tid å bli vandt med for en som kommer fra en Toyota i alle fall :)

Vi har et bakovervendt Britax sete bak passasjersetet og et forovervendt besafe bak førersetet, og ungene har godt med plass i baksetet. Mye mer enn i Aurisen jeg hadde før.

Jeg har en MaxiCosi Mura i bagasjerommet, og har fremdeles plass til en ukeshandling eller stasj til en tur i Dyreparken baki. Ekstremt god plass i den lille bilen :)
2017 TMS 75D
2014 Sort Renault Zoe INTENS

Kianus

Takker for gode svar.
Jeg opplever også denne bilen som veldig plasseffektiv selvom den er så liten som den er.

Og det jeg liker best, bortsett fra at den er omtrent lydløs ;), er at jeg setter meg INN i bilen og ikke NED i bilen.

Her har Renault fått til noe veldig bra! Eneste jeg er skeptisk til nå er lading på IT-nett med vanlig "kladd", men det kommer visst løsninger der også har jeg lest på dette forumet.

Baard

Sitat fra: Kianus på torsdag 14. august 2014, klokken 20:45
Aha, det kan jo tenkes.
Tok det for gitt at det fungerte iom. knappene var der :)

Hva syns du ellers om bilen? Den virker å være helt knall!

Hva slags lader valgte du?

Ellers synes jeg bilen er flott. Nå har vi kun prøvekjørt demobilen to ganger. Vi får vår bil i dag!  :)
Den er meget romslig. Ungene liker seg bedre i baksetet på den enn på vår Ford Mondeo da de sitter høyt og med god utsikt, og det er god plass. I tillegg ble jeg overrasket over den gode bagasjeplassen.

Ellers er jo innredningen i bilen noe mindre ordinær sammenlignet med Leaf som kanskje er den som er mest nærliggende å sammenligne med. Den fremstår ved første øyekast som noe "enklere", men etter å vært litt i bilen så virker den gjennomtenkt og moderne. Det eneste jeg savner er vel setevarmerne.....rart de ikke har fikset det...

Jeg valgte 11kW laderen. Den er ferdig montert og testet. Jeg har IT anlegg hos meg, så jeg måtte ha en trafo for å få 400volt TN. I tillegg har jeg bestilt IT/TN kladd samt kabel for "reiselading" slik at jeg kan lade overalt. Prisen er vist ikke klar enda, og jeg tror faktisk at en justerbar kabel (8-10-12-16 amp) vil gi mer nytte enn den originale. Om du er på IT anlegg vil trafoen som muliggjør lading kun supportere opp til 10 amp har jeg fått forklart.....
Renault Zoe, 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA