Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: UMC og feilmeldinger

Startet av kjølholdt, torsdag 17. juli 2014, klokken 08:34

« forrige - neste »

cra

HAdde en tur til Oslo i mai, og brukte range mode. Syntes det var litt lite futt i klimaanlegget, men pga greie temperaturer ellers var det ikke noe stort problem. Kommer nok til å kjøre i normal modus fra nå av (kommer SC på alle strekningene jeg så langt har tenkt å kjøre), og bruke Range Mode bare hvis det skal kjøres utenom SC-ruter.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Teslaeier

Har egentlig range mode noe for seg?
Har aldri hatt det på. Kjørte Moss-Hafjell t/r i påsken med forbruk på ca. 150wh/km begge veier. Fulgte køen som gikk i fartsgrensen +\- 10.
Tviler litt på at forbruket hadde vært redusert noe videre med range mode på.

Tuxedo

Sitat fra: Teslaeier på tirsdag 01. juli 2014, klokken 18:27
Har egentlig range mode noe for seg?
Har aldri hatt det på. Kjørte Moss-Hafjell t/r i påsken med forbruk på ca. 150wh/km begge veier. Fulgte køen som gikk i fartsgrensen +\- 10.
Tviler litt på at forbruket hadde vært redusert noe videre med range mode på.
Tror heller ikke at range mode har noe for seg om sommeren.  Jeg får også typisk 150 - 160 Wh/km på langkjøring på norske veier om sommeren uten range mode (kjører da normalt og behagelig, og ikke sportslig).
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA