Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Eksempel på Think service

Startet av RunarBT, torsdag 24. september 2009, klokken 16:51

« forrige - neste »

RunarBT

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=567644

Håper det går gjennom. har ein gammel -88 pickup som da byttes ut til ein elbil.;-) har den til hytte-oppussing, så bare få ferdig dette så ryker den på dør.

elektrolux

Kan være lurt å kjøpe en gammel fossilbil allerede nå, og ha den på lur til ordningen trer i kraft.

Dette kan bli en realitet.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Lars C. Krogenæs

Og dermed er Regjeringen i ferd med å begå samme feil som ble bagått da mva fritataket ble innført. Man varsler redusert pris fra en eller annen dato, og dermed er det ingen som tør å kjøpe elbil før denne datoen, da man risikerer å tape tusener ved å handle nå....

Hadde Regjeringen hatt guts, hadde de innført dette allerede fra 1.7 i år, nå blir det kanskje.... og dermed ødelegger de for elbilsalget det neste halve året.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Lynet

Og hva blir kriteriene for å få denne vrakpanten?
- kun ved kjøp av ny elbil?
- også ved kjøp av brukt elbil?
- også ved import av brukt elbil?

Må man ha hatt fossilbilen en viss tid får å få vrakpanten???
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

El rayo

Sitat fra: Lynet på fredag 10. juli 2009, klokken 22:33
Og hva blir kriteriene for å få denne vrakpanten?
- kun ved kjøp av ny elbil?
- også ved kjøp av brukt elbil?
- også ved import av brukt elbil?

Må man ha hatt fossilbilen en viss tid får å få vrakpanten???
Forrige gang det var forhøyet vrakpant (6000,-) fikk mange som hadde plass til å lagre et vrak en overraskelse. Da krevde de at bilen måtte være registrert og EU godkjent og siste årsavgift betalt.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

RunarBT

Dette blir nok kravene denne gangen og, rekner eg med. Ellers er jo bilene allerede ute av omløp.:-)

Heilt enig her at det er håpløst å annonsere dette så lang tid i forveien. Vurderte og litt nye Prius, men her går det og rykter om at avgiftene på denne skal justeres ned til våren 2010 så det avventer me ihvertfall med.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA