Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LED pærer til bil

Startet av el nino, tirsdag 27. januar 2009, klokken 23:26

« forrige - neste »

el nino

Hei, er det noen som vet om man sparer strøm ved å ha termostaten i "halv" stilling, eller er det slik at det brukes like mye strøm uansett?

BRS

Du sparer strøm når termostaten står lavere.
Merker godt forskjell på rekkeviden når termostaten står høyt.

cra

Jeg kjører konsekvent med max 1/3 på varmeapparatet, og tar heller på ei varm jakke. Står jeg stille kjører jeg evt opp litt ekstra på varmen for å fjerne dugg/is. Dette for å belaste batteriene "minst mulig". For rekkevidden sin del hjelper det med litt for mye luft i dekkene, samt å trene høyrefoten til å være snilles mulig. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Studleif

Noen som har installert defa kupéoppvarming på thinken sin? Kunne tenke meg å forvarme bilen om morgenen, men har jo ikke 220V uttak i kupéen. Greit å ikke bruke strøm fra batteriet til dette

Hvis noen har installert dette på sin think, så fortell gjerne hvor/hvordan dere gjorde dette.

El rayo

Sitat fra: Studleif på mandag 26. januar 2009, klokken 22:34
SitatDen har jo 3000 watt vifteovn (varmeapparatet) med koblingsur som standardutstyr!

Hmm, dette koblingsuret er nytt for meg. Mente å ha lest at forhåndsvarme ble fjernet fra listen som standardutstyr. Vet det var noe snakk om sms aktivering av varmeapparatet og mulighet for å sjekke ladestatus...

Men jeg vil gjerne vite mer om dette, og tar jeg ikke helt feil er jeg ikke den eneste som ikke er helt fortrolig med denne funksjonaliteten.


:-[ :-[Beklager så mye, jeg skrev om den gamle i tråden for den nye Th!nk. Sletter forrige innlegget. :-[ :-[
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Ken

Jeg tror at noen her blander ny og gammel Think!
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Studleif

Glad du tok feil! Ble med ett ganske flau over hvor lite jeg egentlig visste om min egen bil ;)

Men er defa kupévarmer noe å vurdere, eller er det noen som vet om det er funksjonalitet på vei som gjør dette til en bortkastet investering?

HHF

Det ryktes jo om at MindBox skal kunne håndtere forhåndsprogrammert oppvarming, men før dette evt er bekreftet fra Think, blir det vel litt langt ute i det blå. Jeg ser for meg å gå ut i bilen og sette på varmen litt før jeg skal kjøre om morgenen for å få varmet opp kupeen litt - det er litt mindre luksuriøst enn å ha det programmert, men det får duge inntil noe annet kommer. En Defa med egen kontakt og egen ledning til strøm vil jo helt sikkert funke, men da blir det jo noe man må ettermontere helt utenom alt annet ...
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

cra

Er det ikke bare å sette defa'n inn bak, og la ledningen henge ut bakluka, da? så slipper man ettermontering av noe som helst? Bittelitt utett blir det kanskje, men jeg kan ikke tenke mg det skal ha så mye å si. Største problemet jeg ser er at man kan glemme å koble det fra før man kjører.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

III

Helt enig CRA , det har jeg på fossilbilen min. Funker fint,blir ikke ekstremt varmt men rutene blir isfrie og alt i orden. Men det gjelder å ha en sterk farge på ledningen ja,så man ser den selv når man går i blinde på morran.  :)
Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

cra

Sitat fra: Sopp på tirsdag 27. januar 2009, klokken 10:11
Men det gjelder å ha en sterk farge på ledningen ja,så man ser den selv når man går i blinde på morran.  :)

He he he :)  Kan jo sette inn en pilotlampe sammen med vifta. Gjerne sparepære, så går de tminimalt med strøm og det blir minst mulig "farlig" varme som kan føre til brann. Varmen ville sånn sett bare bidra til oppvarmingen, men skummelt om lampa velter. en slik LED-lysstav som brukes under biler osv ved arbeid må være ypperlig. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

elektrolux

Sitat fra: Sopp på tirsdag 27. januar 2009, klokken 10:11
Men det gjelder å ha en sterk farge på ledningen ja,så man ser den selv når man går i blinde på morran.  :)

Nytter ikke det heller. Etter et par dager ser en ikke ledningen uansett. Forsøk heller å ha en rett kontakt mellom Defa'en og skjøteledningen hengende like under støtfangeren. Da vil den plugge seg selv ut når en glemmer å koble fra før kjøring. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA