Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Låsepinnen vil ikke opp, får ikke ladet

Startet av posan, tirsdag 22. juli 2014, klokken 12:16

« forrige - neste »

posan

Noen som har kjøpt en av bilene hans her lurer på og kjøpe en tekna der og er litt usikker med tanke på om nissan vil ta og reparere den på garantien om noe skulle rykke

emil

Har ikke noe kjøpserfaring derifra, men er det en europeisk importbil gjelder garanti fra salgslandet også hos Nissan i Norge. Det er vel litt dårligere garantier enn for de som er solgt nye fra forhandler i Norge, men du skal forholde deg til din forhandler som skal ta diskusjonen med Nissan hvis noe skjer.

Ellers registrerer jeg at de er "late" ved å bruke samme bilder på mange annonser, det betyr at bilen du ser på bildet ikke nødvendigvis er bilen du får og det kan være greit å dobbeltsjekke at alt er som det skal. Ser også at de på enkelte modeller blander både SL og Carwings i samme annonse. S/SV/SL er amerikanske modellnavn der Carwings ikke virker på denne siden av dammen. Tekna (og Acenta/Visia) ble tatt i bruk med den oppgraderte Leafen som kom for et år siden ("Euro-Leaf"), men mange selgere bruker disse navnene på tidligere modeller også så det er mye man skal passe på når man handler brukt Leaf.

posan

har sett det med bildene jeg å så lurer på å gå et annet sted 

hansob

Hei, jeg hentet en Tekna hos Sandvika Bil i forrige uke. Jeg betalte 240 tusen for bilen inkludert 6,6 kW lader og Continental vinterhjul på 16" felger. I følge selger skulle bilen komme til Norge etter et par dager + et par dager med klargjøring og registrering, men det tok et par uker innen jeg fikk bilen. Bilen er fransk import. Så langt jeg kan skjønne er bilen lik de norske bortsett fra manglende lyktespylere. Varme i seter og ratt er på plass. Jeg har ikke fått sjekket at den har varmeelementer på batteriet, men er rimlig sikker på at den har det. (Er det noen måte å verifisere at bilen har dette?)
Carwings fungerer uten problemer. Det var bare å registrere seg på websiden til Nissan.
Bilen mangler vel noe ekstra rustbehandling i forhold til norske biler, men i følge andre her på forumet er ikke denne veldig omfattende.
Alt i alt er jeg veldig fornøyd med bilen. Den er utrolig god å kjøre og det er selvfølgelig en fryd hver gang jeg kjører forbi en bensinstasjon...
Ampera-E 2018
Nissan Leaf Tekna 2014 6,6 kW
Bestilt 2018 Leaf Launch Edition men avbestilt
Halden

Kenneth Sørum

Hvis jeg ikke tar så er det varmeteppe på batteriet kun hvis bilen er utstyrt med lyktespylere
Hvit leaf 2012 som pendlerbil
Hvit Volvo v60 r-design 2012 som konebil

emil

Sitat fra: Kenneth Sørum på søndag 06. juli 2014, klokken 11:43
Hvis jeg ikke tar så er det varmeteppe på batteriet kun hvis bilen er utstyrt med lyktespylere

Dette er "løgnen" som Nissan i Norge har kommet med i lang tid, at det kun er norske/nordiske biler som har denne varmeren i batteripakken.

posan

jeg får se hva han vil gi for den gamle bilen min og ta å bestemme meg da   


takker for svara her inne

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA