Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oppgradering av lysene på Acenta (Halogen)

Startet av tk74, tirsdag 14. oktober 2014, klokken 22:08

« forrige - neste »

Kallisman

Jeg begynner også å bli frustrert av ventingen. Hadde bilen inne for 20 000-service, korroderte speilfester, slakk/ulyder i drive unit, oppgradering fra 26A til 32A på ladere, fiks av DAB-radio, deksler til takstativfester osv. 9. Juli. Hadde bedt om lånebil siden jeg er avhengig av bil i jobben, men da jeg kom for å levere fikk jeg beskjed om at de ikke hadde lånebil tilgjengelig, så det kunne jeg ikke få. Heldigvis hadde jeg fortsatt gamlebilen hjemme, så en fra Tesla ble med meg hjem, og kjørte så bilen tilbake til Skøyen. Alternativt ble jeg tilbudt taxi.
Senere på dagen fikk jeg beskjed om at bilen var klar, men da jeg kom for å hente den kunne de informere om at de ikke hadde funnet ut av ulyder/slakk, men trengte en dag til for å finne ut av det. Jeg ble ikke spurt om de kunne beholde bilen en dag til,  og det ble ikke satt opp ny time. Da jeg kjørte hjem oppdaget jeg i tillegg at jeg ikke kunne høre noe bass, og har funnet ut at lyden har forsvunnet fra høyttalerene i dørene foran og sub woofer. Dette meldte jeg fra om dagen etter service, men de må visst ha bilen en hel dag for å fikse det også. Det passet dårlig, siden jeg skulle ta ferge til Danmark første arbeidsdag etter, så det ble utsatt. Da jeg hadde kommet tilbake fra ferie 6. August stakk jeg innom på Skøyen for å bestille time igjen. Da fikk jeg time 28. Oktober. Sendte dagen etter e-post og spurte om det var mulig å flytte timen til Grorud, hvis det var kortere ventetid der, men det var ikke mulig. Prøv igjen i begynnelsen av September. Jeg smurte meg med tålmodighet og ventet til begynnelsen av september. Da fikk jeg etter noen dager til svar at Grorud var fullbooket lenger enn den timen jeg hadde på Skøyen.
I August begynte også ladingen å fuske. Bilen ville ikke lenger lade med 32A fra type 2, men stoppet på 26A mens den var stilt inn til 32A fra 22kW-stolpe hos Powerpark, så jeg ringte Tesla support. Han jeg snakket med der kunne ikke gjøre annet enn å fortelle meg at han så det samme som meg på skjermen sin. Jeg hadde på det tidspunktet ikke prøvd å lade på andre 22kW-punkter, så han sa jeg kunne dra til Tesla på Skøyen for å prøve de og se om det var bilen eller ladepunktet som feilet. Han skulle si fra at jeg kom. Da jeg kom dit fikk jeg beskjed om at de ikke har tid til å la meg prøve å lade der, men en tekniker skulle sjekke loggen i bilen og ringe meg senere om kvelden. Det skjedde ikke. Senere har jeg prøvd på flere steder, og det er samme begrensning overalt. Bilen har faktisk blitt verre etter hvert, og tar nå kun 21A, forutsatt at jeg starter ladingen med bilen stilt inn til 5A,som gir et trekk på 3A. Starter jeg med bilen stilt inn til 32A får jeg maks 10A. Enfas via UMC fungerer greit, men uansett hvordan jeg lader får jeg meldingen Unable to charge mens bilen lader. I tillegg har jeg fått en melding på skermen en stund om at bilen trenger service. Support mente det var fordi de ikke hadde nullstilt sist bilen var på service, men meldingen ble borte da jeg fikk sw 6.0. Dette ble visst mye OT, men jeg håper bilen holder til slutten av måneden, og håper de får fikset alt da. Og at de har lånebil denne gangen. Tror forresten jeg har ønsket det hver gang bilen har vært på verksted, men fortsatt ikke fått det. Er det kun de heldigste som får?
Har kjørt rød Model S P85, P15059, siden september 2013.
Venter P85D i juni.

sondell

Dette er det eneste som virkelig irriterer meg med bilen. Må også mase for å få opprettet kontakt med service center. Med andre bilmerker ringer man bare og boker time.
Har nå blinkende feilmelding om at jeg må skifte 12 V batteri. Det skal jeg få skiftet 6 januar som tidligst. Veldig lang ventetid synes jeg. Fra jeg fikk timen var det 3.5 måneders ventetid.


Djur1

Hvis det er knirking som skal fikses, be tesla sende en bestilling til drammen karosseri. de er kjappe og gjør bra arbeid. veldig proffe på kundebehandling og service!! kort ventetid også. jeg tok kontakt med dem etter at jeg visste at tesla hadde sendt en bestilling og fikk time en uke senere. fikset soltak og b stolper.

Nå er det bare gneldring i DU som holder Tesla smilet tilbake.
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA