Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lexia software konflikt. Mozilla error...

Startet av eKul, fredag 06. juni 2014, klokken 11:32

« forrige - neste »

eKul

Finnes det noen smarte produkter for å låse ladekabel (UMC/Type2) fast til en ladestolpe? Tenker da på noe som festes rundt kabelen og deretter rundt stolpen til ladeboks.

Oreo

For å unngå at noen napper ut kabelen?
Da kan en kanskje sette opp et varselskilt om fare for å få strøm i seg f.eks.
Noen ladeplasser har fastmontert kabel. Andre har ei luke som stenger for. Siden du spør antar jeg det ikke dreier seg om disse (doh!).
Da jeg kjørte og ladet Leaf hadde jeg en henglås jeg låste fast kabelen ved å lage ei enkel løkke og så tre over henglåsen og samtidig i ladeluka. Dette trenger man jo ikke, for å unngå tyveri, da kabelen er fastlåst i ladeluka på bilen.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

jkirkebo

Sitat fra: eKul på mandag 19. mai 2014, klokken 13:56
Finnes det noen smarte produkter for å låse ladekabel (UMC/Type2) fast til en ladestolpe? Tenker da på noe som festes rundt kabelen og deretter rundt stolpen til ladeboks.

Type 2 kabel låses automatisk til stolpen, så den får ingen andre dratt ut.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

RaBalder

Sitat fra: jkirkebo på mandag 19. mai 2014, klokken 16:35
:
Type 2 kabel låses automatisk til stolpen, så den får ingen andre dratt ut.

Den ville jeg tatt med en klype salt.

Der finnes stolper som ikke låser kabelen. Testet i helgen på Fagernes ved amfi-senteret. Ingen låsing i stolpen.

jkirkebo

Sitat fra: RaBalder på mandag 19. mai 2014, klokken 18:18
Sitat fra: jkirkebo på mandag 19. mai 2014, klokken 16:35
:
Type 2 kabel låses automatisk til stolpen, så den får ingen andre dratt ut.

Den ville jeg tatt med en klype salt.

Der finnes stolper som ikke låser kabelen. Testet i helgen på Fagernes ved amfi-senteret. Ingen låsing i stolpen.

Ok. Men uansett får man da ikke låst kabelen på en slik måte at den ikke kan dras ut. Og den er låst fast i bilen slik at ingen kan stjele den. Altså er det ikke noe videre man kan gjøre med dette selv.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

teslaz

Sitat fra: RaBalder på mandag 19. mai 2014, klokken 18:18
Sitat fra: jkirkebo på mandag 19. mai 2014, klokken 16:35
:
Type 2 kabel låses automatisk til stolpen, så den får ingen andre dratt ut.

Den ville jeg tatt med en klype salt.

Der finnes stolper som ikke låser kabelen. Testet i helgen på Fagernes ved amfi-senteret. Ingen låsing i stolpen.
Hvis du tar type 2 kabel ut fra bilen først og deretter fra stolpen, så låser den seg opp automatisk. Det er slik det er på de offentlige ladeplassene i oslo ihvertfall.
P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA