Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla'n som arbeidsjern ?

Startet av Gordon Retriever, torsdag 18. september 2014, klokken 16:31

« forrige - neste »

Gordon Retriever


Da gikk det slik enkelte hadde fryktet:  Nissans varebil har i fossilutgave hatt heller moderat suksess i kollisjonstester, og selv om Nissan har gjort enkelte endringer i el-utgaven, er mye av grunnstrukturen det samme.

Nå er resultatet klart, og e-NV200 Evalia oppnår kun 3 stjerner i Euro NCAPs tester. I dag regnes 5 stjerner av mange nesten som et must.




Link.

Thomas Parsli

Jeg tror e-NV200 vil konkurrere (i Norge) med varebiler (Ford og Renault) og stort sett bli brukt i bysentrum.

I USA (NYC) er NV200 på full fart inn som taxi (http://www.wired.com/2014/06/the-nissan-van-taxi-that-will-rule-nycs-streets-is-actually-great/) og jeg ærlig talt ikke hva som er sikrest av NV200 og en 20 år gammel Ford Crown Victoria... Skal til NYC om to uker så jeg må kanskje velge :)

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

emil

At e-NV200 fikk 3 stjerner var vel som forventet når fossilutgaven gjorde det samme.

Nå skal ikke jeg forsvare mangel på 5 stjerner på samme måte som BMW folket har gjort, men jeg synes generellt sett at resultatene burde være tydeligere delt opp i ren oppførsel ved kollisjon og så en for alt annet sikkerhetsutstyr og varslinger (nødbrems, beltevarsling, osv). Nå kan man vei i teorien gi bilen som var best på å beskytte i en kollisjon få stjerner fordi den mangler masse varslinger som ikke ville hatt noe å si i den situasjonen.

En ting jeg bl.a irriterer meg over med norsk euroleaf er beltevarsleren som piper hvis jeg er litt for rask til å løsne beltet når jeg skal parkere. Pleier å løsne beltet litt før jeg stopper for å lettere kunne bevege meg i kupeen for å få oversikt og da piper det som f*** og det stopper ikke selv om jeg setter bilen i P. Må enten skru av bilen eller sette på beltet igjen for å få den til å stoppe. I min USA bil er det kun varsel med lys på dash og det holder i massevis.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA