Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sigrid har fått nye sommertøfler

Startet av Mars2016, søndag 17. april 2016, klokken 20:09

« forrige - neste »

Mars2016

Sitat fra: Burger på onsdag 02. mars 2016, klokken 19:12
Hva med å låne en leaf fra forhandler i over to døgn og så prøve? Enten være ærlig eller si at begge må prøve å kjøre til jobb og se om det fungerer.
Jo, forsåvidt, men vet på en måte hva svaret blir. Problemet blir å finne plass i gata på dagtid mens jeg er på jobb.

nr1rayner

Valgets kval... Ikke bestandig så lett nei..
Skjønner godt at du vil ha elbil, spesielt når du har hatt det tidligere :D
Vi må flytte og havner kanskje på en plass hvor det blir vanskelig å lade hjemme, men jeg har neimen ikke lyst å bytte Leafen i en fossilbil! Behovet mitt for bil er dog litt større enn ditt, kjører daglig til jobb og ofte 3-4 mil med ca 80kr besparelse i bompassering de dagene..

Jeg står fortsatt på min anbefaling om en bensintrilling, picanto++
Men har du vurdert en elektrisk trilling? De tidligere modellene ligger nede på 70-80' nå, de har jo rast i pris fra den gangen de kom på markedet så nå gjenspeiler de nok det de egentlig er verdt i mine øyne..
E-up er en mye "enklere" bil enn Leaf, og en trilling er igjen enda "enklere". Men med ditt beskjedne bilbehov er det kanskje ikke så farlig? Nå skal det jo også sies at bensintrillingene også er svært "enkle", men de tar deg fra AtilÅ på en liten skvett fossilt stoff.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Mars2016

Ikke lett nei:) Står mellom en Leaf 30 kwh, e-up, eller en rimelig bensinbil. Bensin trilling kan jo være aktuelt, takk for tipset der! Elektrisk trilling derimot er ikke fristende. Enig i at prisene har kommet ned på et riktigere nivå nå, men kjipere og dårligere rekkevidde enn e-up.

AmocoCadiz

Vi har ikke ladeplass til elbil i sentrale Oslo.
Det går greit med riktig innstilling, men du får ikke alltid den nærmeste ladeplassen. Det kan gi litt ekstra trim å gå til og fra ladeplass, eller enda bedre kombiner med månedskort ruter, så kan bilen lade hvor som helst i byen (ca 1000 kommunale ladeplasser) og hive seg på trikk eller bane hjem   :-)
Uansett mener jeg det er bra at også folk i sentrale byområder uten garasje/oppstillingsplass  velger elbil forran fossilbil hvis de må ha bil, det er jo her i sentrum vi virkelig trenger bedre luft og mindre eksos.

Det er også mange muligheter for å leie garasjeplass, og mange nyere garasjeanlegg har ofte strøm tilgjenglig.

Ville ikke gått tilbake til fossilbil, det er solid nedtur ( Hello verksted og bompenger), velger du elbil med større batteri trengs ikke lading så ofte heller.


Electrix

Siden en del her anbefaler bensinbil, er det lettere å parkere en slik? Må man ikke betale ganske mye parkeringsavgifter om dagen da (han bruker den jo ikke til jobb)?
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

sven erik

i oslo ville jeg valg elbil  en kan altis få en parkering  vor en kan lade det er bare å gå et kvartal eller mer
og somregel kan man da stå lenger en en kan med fosil bil  og trenger du den ikke vær dag  så  kan en fort ta bussen fra steder der den kan stå parkert med lading 

AppleKnocker

Flytt ut av sentrum eller meld deg inn i et bildelingskollektiv. Slik du beskriver det kommer bilen bare til å medføre trøbbel.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA