Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nøkkel til ladestasjoner i Oslo

Startet av kringon, mandag 19. mai 2014, klokken 12:48

« forrige - neste »

kringon

Jeg har inntrykk av at Renault sine forhandlere ikke greier å gjøre dette helhjertet.

Hos min forhandler i Sandefjord er det kun 1 person på huset som har kompetanse på bilen, og den er ikke fullstendig. Antar at dette blir bedre med tiden :)

Når det gjelder lading så gjør jeg mine erfaringer i disse dager. F.eks: jeg trodde "type 2" kontaktene over alt skulle kunne fungere. Det er tydelig ikke tilfellet.

Hvit Citroën C-Zero 2014
Blå med hvitt tak - Kia Soul EV 2015 i bestilling

Griffel

Sitat fra: kringon på mandag 05. mai 2014, klokken 19:55
F.eks: jeg trodde "type 2" kontaktene over alt skulle kunne fungere. Det er tydelig ikke tilfellet.
Du kan nok se bort alle type 2 mindre enn 11kW da det i praksis betyr IT distribusjon, menn alle fra 11 og oppover skal virke.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

jkirkebo

Sitat fra: Griffel på mandag 05. mai 2014, klokken 21:42
Sitat fra: kringon på mandag 05. mai 2014, klokken 19:55
F.eks: jeg trodde "type 2" kontaktene over alt skulle kunne fungere. Det er tydelig ikke tilfellet.
Du kan nok se bort alle type 2 mindre enn 11kW da det i praksis betyr IT distribusjon, menn alle fra 11 og oppover skal virke.

Nei, det er nok en god del 3,7kW Type 2 på TN-nett. Det kan godt hende det er endel 7,4kW også. 22kW krever ganske mye større strømtilførsel, og 1x32A kan brukes av mange flere elbiler enn 3x16A 400V.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

nofuelno

#18
Et godt alternativ til lading av Zoe hjemme og på jobb, er veggladeren vår fra KEBA.
Den har Renault  "ZE Ready" godkjennelse og de benytter den da også
som illustrasjon i sin markedsføring i Norge.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

breitling

Sitat fra: kringon på mandag 05. mai 2014, klokken 19:55
Jeg har inntrykk av at Renault sine forhandlere ikke greier å gjøre dette helhjertet.

Hos min forhandler i Sandefjord er det kun 1 person på huset som har kompetanse på bilen, og den er ikke fullstendig. Antar at dette blir bedre med tiden :)

Mitt inntrykk også. De fleste forhandlere er Motor Forum. Synes det er litt "interessekonflikt" her. Selv om Zoe ikke er direkte konkurrent til i-miev, gjøres jobben litt "halvhjertelig". Renault Norge er lagt mye før arbeid i kursing og opplæring.
Oslo
2017 MB B250e Edition "Eldina2"
1975 MB 280S

Griffel

Sitat fra: nofuelno på fredag 09. mai 2014, klokken 10:54
Et godt alternativ til lading av Zoe hjemme og på jobb, er veggladeren vår fra KEBA.
Den har Renault  "ZE Ready" godkjennelse og de benytter den da også
som illustrasjon i sin markedsføring i Norge.
Men det endrer vel ikke det at camelon-laderen i ZOE krever TN nett og at derfor de fleste også trenger en skille-transf. i tillegg til veggladepunktet (det som ofte feilaktig kalles vegglader). Denne transf. er etter det jeg forstår en del av "Renaults pakke".
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Rav4_EV

Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

Griffel

Sitat fra: nofuelno på fredag 09. mai 2014, klokken 10:54
Et godt alternativ til lading av Zoe hjemme og på jobb, er veggladeren vår fra KEBA.
Den har Renault  "ZE Ready" godkjennelse .
Sitat fra: Rav4_EV på mandag 12. mai 2014, klokken 11:45
TN-nett er en del av ZE-Ready kravene.
Altså: For de som har TN nett er "veggladeren vår fra KEBA" "Et godt alternativ til lading av Zoe"
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

nofuelno

Sitat fra: Griffel på mandag 12. mai 2014, klokken 15:20
Sitat fra: nofuelno på fredag 09. mai 2014, klokken 10:54
Et godt alternativ til lading av Zoe hjemme og på jobb, er veggladeren vår fra KEBA.
Den har Renault  "ZE Ready" godkjennelse .
Sitat fra: Rav4_EV på mandag 12. mai 2014, klokken 11:45
TN-nett er en del av ZE-Ready kravene.
Altså: For de som har TN nett er "veggladeren vår fra KEBA" "Et godt alternativ til lading av Zoe"
Det stemmer. Så for de flestes vedkommende i Norge som jo har IT-nett,
så må en transformator inngå i pakken med lader fra KEBA.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA