Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Vannlekasje over førerdør

Startet av Olsleaf, lørdag 21. juni 2014, klokken 16:31

« forrige - neste »

Olsleaf

Oppdaget noe kjedelig i dag. Det er ikke varme i seter og ratt på min importerte Leaf. Men jeg har hatt biler med dette installert og ikke brukt det noe særlig. Kanskje ettermontering er mulig? Dyrt er det vel
Nissan Leaf 2012 hvit



Tidligere; Think 2000 Classic, Think City 2009,Imiev 2011

Trondheim

De må gjerne kalle meg egoistisk, men jeg er med på å gjøre miljøet bedre for slike


emil

I fossilbiler med masse overskuddsvarme ut fra varmeapparatet trenger man ikke varme i setene. Kjører du bare noen mil pr dag om vinteren og/eller har gode lademuligheter er det heller ikke veldig nødvendig med setevarme.

For min egen del da jeg kjørte 15-16 mil pr pr dag (mye motorvei, men med lading på jobb) gjorde varme i sete+ratt at jeg kun trengte å bruke varmeapparatet for å holde frontruta duggfri og rekkeviddeangst var ikkeeksisterende.

lifern

Jeg har 2013 Euroleaf uten ratt og setevarmer.
Kjører 10 mil hver dag og klarer meg fint uten.
SVART EUROLEAF 2013

Olsleaf

Det at den ikke har ratt og sete varmer, betyr det at den også mangler batteri varmer?
Nissan Leaf 2012 hvit



Tidligere; Think 2000 Classic, Think City 2009,Imiev 2011

Trondheim

De må gjerne kalle meg egoistisk, men jeg er med på å gjøre miljøet bedre for slike

lifern

Ingen anelse.
Nå har jeg Visia og den har ikke så mye utstyr.
Kun ryggekamera,navi og 16
"alu felger.og bluetooth handsoff.
SVART EUROLEAF 2013

Thomas Parsli

Sitat fra: Olsleaf på tirsdag 03. juni 2014, klokken 22:44
Det at den ikke har ratt og sete varmer, betyr det at den også mangler batteri varmer?

Sannsynligvis, da dette ble solgt som "Cold Weather Package" i en pakke.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

emil

Sitat fra: Olsleaf på tirsdag 03. juni 2014, klokken 22:44
Det at den ikke har ratt og sete varmer, betyr det at den også mangler batteri varmer?

Det er vel så og si umulig å få noe konkret svar fra Nissan på det siden de norske forhandlerne påstår at det kun er nordiske biler som har batterivarmeren. Noen sier at alle bilene fra 2012 og utover har det uansett sete/rattvarme mens andre igjen sier at det kun er 2012 og nyere i USA/Canada som har det (+Nordisk).

BE

#8
Batterivarmer er bare aktivert når temperaturen på batteripakken kryper under 17 minusgrader, det betyr at de aller-aller fleste Leafeiere i Norge kjører rundt med et påmontert utstyr som aldri kommer til å være aktivert.

Bor du derimot i et område hvor utetemperaturen i lange perioder på vinteren er lavere enn 20 minusgrader, vil det nok være en fordel å ha denne batterivarmeren påmontert. Jeg vil tro dette bare gjelder et fåtall av de norske eierne. Batteriene vil alltid være noe varmere enn utetemperaturen da de avgir varme både under lading og bruk, bilen skal stå ganske lenge i ro før temperaturen på batteriene er like lav som utetemperaturen.

For de aller fleste vil derfor påmontert batterivarmer være helt unødvendig.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA