Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Regjeringen legger frem revidert nasjonalbudsjett i dag

Startet av Thor2014, torsdag 15. mai 2014, klokken 04:20

« forrige - neste »

Thor2014

Hei,
Er det noen mulighet å kjøre Oslo-Malmö nå?
Jeg antar det kommer en SC nedover her etterhvert....

Car-El

Ja!

Se trådene om å kjøre til Gøteborg eller påsketuren Norge-Sverige-Danmark.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Sense

Det er vel meningen at det skal opprettes Superladere i Sverige i løpet av sommeren og høsten. Jeg venter særlig på Superlader på strekningen Oslo-Stockholm, men det kommer på strekningen Oslo-Malmø også, uten at jeg følger spekulasjonene på akkurat hvor.
For det er tidkrevende å lade på 13A og 16A når man skal kjøre over 50 mil i kaldt ruskevær.

sn0le

Driver å drodler med fruen å ta en tur til Ullared.
Ser ut som det er mulighet til lading på 22kW i Trollhättan, og muligens 22kW på IKEA sør for Gøteborg (Kållared).
Skriver muligens fordi ladestasjonen visstnok er sikret med 16A (11kW) mens ladestasjonen gir signal til bilen om mulighet for 32A lading (22kW).
Har man dobbel-lader så får man i det minste ladet relativt kjapt, sammenlignet med SC.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

satheesh.net

Sitat fra: sn0le på torsdag 01. mai 2014, klokken 00:29
Driver å drodler med fruen å ta en tur til Ullared.
Ser ut som det er mulighet til lading på 22kW i Trollhättan, og muligens 22kW på IKEA sør for Gøteborg (Kållared).
Skriver muligens fordi ladestasjonen visstnok er sikret med 16A (11kW) mens ladestasjonen gir signal til bilen om mulighet for 32A lading (22kW).
Har man dobbel-lader så får man i det minste ladet relativt kjapt, sammenlignet med SC.

Jeg ville vært ytterst forsiktig med å belage meg på disse laderne som er plassert på Ikea Kållered. Jeg var der i Påsken og samtlige av dem røk sikringen på når man ladet på alt over 19A. Dvs den startet fint, fungerte fra alt mellom 1 minutt til 10 minutter, så gikk sikringen. Selv på lavere enn 19A gikk den nå og da. Ekstremt irriterende. :( Anbefaler Ikea Bäckebol istedenfor.

jkirkebo

Sitat fra: satheesh.net på torsdag 01. mai 2014, klokken 09:10
Sitat fra: sn0le på torsdag 01. mai 2014, klokken 00:29
Driver å drodler med fruen å ta en tur til Ullared.
Ser ut som det er mulighet til lading på 22kW i Trollhättan, og muligens 22kW på IKEA sør for Gøteborg (Kållared).
Skriver muligens fordi ladestasjonen visstnok er sikret med 16A (11kW) mens ladestasjonen gir signal til bilen om mulighet for 32A lading (22kW).
Har man dobbel-lader så får man i det minste ladet relativt kjapt, sammenlignet med SC.

Jeg ville vært ytterst forsiktig med å belage meg på disse laderne som er plassert på Ikea Kållered. Jeg var der i Påsken og samtlige av dem røk sikringen på når man ladet på alt over 19A. Dvs den startet fint, fungerte fra alt mellom 1 minutt til 10 minutter, så gikk sikringen. Selv på lavere enn 19A gikk den nå og da. Ekstremt irriterende. :( Anbefaler Ikea Bäckebol istedenfor.

Hvis disse er sikret med 16A som det påstås er det ikke rart at sikringen går på 19A...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

satheesh.net

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 01. mai 2014, klokken 09:29
Sitat fra: satheesh.net på torsdag 01. mai 2014, klokken 09:10
Sitat fra: sn0le på torsdag 01. mai 2014, klokken 00:29
Driver å drodler med fruen å ta en tur til Ullared.
Ser ut som det er mulighet til lading på 22kW i Trollhättan, og muligens 22kW på IKEA sør for Gøteborg (Kållared).
Skriver muligens fordi ladestasjonen visstnok er sikret med 16A (11kW) mens ladestasjonen gir signal til bilen om mulighet for 32A lading (22kW).
Har man dobbel-lader så får man i det minste ladet relativt kjapt, sammenlignet med SC.

Jeg ville vært ytterst forsiktig med å belage meg på disse laderne som er plassert på Ikea Kållered. Jeg var der i Påsken og samtlige av dem røk sikringen på når man ladet på alt over 19A. Dvs den startet fint, fungerte fra alt mellom 1 minutt til 10 minutter, så gikk sikringen. Selv på lavere enn 19A gikk den nå og da. Ekstremt irriterende. :( Anbefaler Ikea Bäckebol istedenfor.

Hvis disse er sikret med 16A som det påstås er det ikke rart at sikringen går på 19A...

My point exactly...  ;)

jkirkebo

Sitat fra: satheesh.net på torsdag 01. mai 2014, klokken 09:33
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 01. mai 2014, klokken 09:29
Hvis disse er sikret med 16A som det påstås er det ikke rart at sikringen går på 19A...

My point exactly...  ;)

Og i så fall er det vel ikke noe problem å belage seg på å bruke disse, så lenge man skrur ned til 16A. Det er fortsatt ca. 50km/t.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

sn0le

Slik jeg forstod det jeg har lest i andre tråder her inne så er de på IKEA Bäckebol også "bare" 16A, stemmer det?

Hvis den på IKEA Kållared blir fikset slik at den er sikret med 32A så ville jeg helt klart brukt den.
Men hvis begge plassene gir 16A og 50km/t så er det hipp som happ.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA