Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Firma og offentlig hurtiglader

Startet av JWinterburn, søndag 13. april 2014, klokken 23:34

« forrige - neste »

testO

Mitsubishi i-MiEV 2012 Ocean Blue - Solgt
Tesla model S
TOCN Signaturmedlem

emil

Sitat fra: testO på lørdag 26. april 2014, klokken 22:09
http://www.adressa.no/nyheter/sortrondelag/article9572561.ece

Tror han bør regne litt på kostnadene ved å flytte nærmere Trondheim. Både selve flyttekostnaden, men også økte rentekostander som følge av sansynligvis dyrere bolig. Noe bompenger i Trondheim må han sansynligvis betale uansett. Hvis han har pendlet i 11 år og hatt unge i 6 av dem tror jeg ikke at pendletiden er noe han ser på som "kostnad" idag og kan til en viss grad ignoreres.

130kr/døgn ifergepris (to turer med 50% rabatt) * 230 arbeidsdager pr år = 30.000kr/år

Hvis det "lille" beløpet er utslagsgivende for både valg av bil og bosted tror jeg man bør ta seg en grundig gjennomgang av sin egen økonomi. Hvis fruen hans derimot vil gå opp betydelig i lønn ved å bytte til jobb i Trondheim blir regnestykket et annet, men da kan man vurdere flytting uansett uavhengig av elbil betaling på ferga.

Tror nesten han ble bitt av basillen og kjøpte Tesla litt fort uten å tenke over det og nå angrer på kjøpet og bruker ferga som unskyldning for å komme seg ut av det.

gaja

Reiseskildringer fra sommerferier med to unger i blå elbil. 2014: leaf rundt hele Sør-Norge. 2015: bobilen eNV200 på Island og Færøyene. travelelectric.blogspot.com (engelsk)

testO

Da har Sør-Trøndelag fylkeskommune lagt ut informasjon og priser for fergene i fylket. http://stfk.no/fergetakster
Mitsubishi i-MiEV 2012 Ocean Blue - Solgt
Tesla model S
TOCN Signaturmedlem

tomrh

65 kroner pr. tur over Flakk-Rørvik, inkl. alle rabatter!?  :o  >:(

Løsningen blir da selvfølgelig å bruke to biler. Elbil kun mellom Flakk og Bomheim, lades på jobb, parkeres på Flakk. På andre siden kjører man el eller fossil og parkerer på Rørvik ferjekai.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

emil

Sitat fra: tomrh på tirsdag 27. mai 2014, klokken 19:59
65 kroner pr. tur over Flakk-Rørvik, inkl. alle rabatter!?  :o  >:(

Løsningen blir da selvfølgelig å bruke to biler. Elbil kun mellom Flakk og Bomheim, lades på jobb, parkeres på Flakk. På andre siden kjører man el eller fossil og parkerer på Rørvik ferjekai.

Eller selge sin nyinnkjøpte Tesla med 100.000kr i tap og flytte til Trondheim for å spare 30.000kr i fergekostnader i året...

jkirkebo

Sitat fra: tomrh på tirsdag 27. mai 2014, klokken 19:59
65 kroner pr. tur over Flakk-Rørvik, inkl. alle rabatter!?  :o  >:(

Løsningen blir da selvfølgelig å bruke to biler. Elbil kun mellom Flakk og Bomheim, lades på jobb, parkeres på Flakk. På andre siden kjører man el eller fossil og parkerer på Rørvik ferjekai.

Spørs om man klarer å holde seg med en ekstra bil til en kostnad på under 30k i året da...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA