Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Er det samme lufttrykk på 16" og 17" dekk på Leaf?

Startet av nilskt, onsdag 04. juni 2014, klokken 01:37

« forrige - neste »

nilskt

Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

Nuvolari

Ja jeg lurer virkelig på hvem som kjøper en e-golf utenfor norge når man får Golf GTI og til og med Golf R for samme prisen.

Egentlig utrolig at Volkswagen tar seg bryet med å lage en bil som ingen utenfor norge kommer til å kjøpe.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

elektrolux

Godt bevis på hvor viktig det er at Norge fortsetter sin politikk med avgiftsfritak for Elbiler og skattlegging av kjøretøy som bruker fossilt drivstoff.

Stopper salget opp her, spørs det om VW og andre produsenter ser seg råd til å produsere disse perlene blandt kjøretøy.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Svorsk

Ford focus electric kostar över 400 000 i Sverige. Och denna el golfen ca 100 000 kronor dyrare än i Norge. Ganska bra indikation på att Norges elbils politik är en succé. Förstår egentligen inte varför ett annars så ganska miljömedvetet Sverige inte hängt med i elbils trenden.
Svart Leaf tekna 2014.

sven erik

de som ha elbil i andre land  er somregel firmar som  selge strøm  ja noen yderst få  som kjører elbil utenom det  i tilegg er det  dyrere for strøm nedover en  her og mye biligere bensin en her   det er noen land som har greid å få noen til å kjøpe der er det gratis lading å hurtig lading men forsvinner godene forsvinner bilene
en gir ikke mye mer for elbil å at alt annet koster det samme + at man må bruke kansje en time lenger til et sted  langt unna for man må  lade når man kan fylle bensin på 5 min   å da kjøre 50-60 mil til
det må være lønsomt
-

timingbeltkiller

#5
eGolf bygges på samme samlebånd som Golf med drivlinje bensin, diesel, gass, hybrid, ...., ....
Hvor mange av hver kategori betyr for VAG like lite som utstyrs- og fargefordelingen gjør.
Dvs next to nothing.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

timingbeltkiller

Sitat fra: Svorsk på fredag 16. mai 2014, klokken 19:23
Förstår egentligen inte varför ett annars så ganska miljömedvetet Sverige inte hängt med i elbils trenden.
Svaret er Volvo og Saab.
Ironisk nok forgjeves nå som Kina har overtatt.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Svorsk

Sitat fra: timingbeltkiller på lørdag 17. mai 2014, klokken 20:48
Sitat fra: Svorsk på fredag 16. mai 2014, klokken 19:23
Förstår egentligen inte varför ett annars så ganska miljömedvetet Sverige inte hängt med i elbils trenden.
Svaret er Volvo og Saab.
Ironisk nok forgjeves nå som Kina har overtatt.

Jag har läst att man inte gav elbilar lägsta skatteklass i Sverige pga att elbilar saknar katalysator : ;D där har ni norrmän en liten svenskevitts att skratta åt :)
Svart Leaf tekna 2014.

Råde

Sitat fra: Svorsk på tirsdag 20. mai 2014, klokken 08:27
Sitat fra: timingbeltkiller på lørdag 17. mai 2014, klokken 20:48
Sitat fra: Svorsk på fredag 16. mai 2014, klokken 19:23
Förstår egentligen inte varför ett annars så ganska miljömedvetet Sverige inte hängt med i elbils trenden.

Svaret er Volvo og Saab.
Ironisk nok forgjeves nå som Kina har overtatt.

Jag har läst att man inte gav elbilar lägsta skatteklass i Sverige pga att elbilar saknar katalysator : ;D där har ni norrmän en liten svenskevitts att skratta åt :)

Verdensklasse :D
e-Golf | X75D

Svorsk

Sitat fra: Råde på tirsdag 20. mai 2014, klokken 23:14
Sitat fra: Svorsk på tirsdag 20. mai 2014, klokken 08:27
Sitat fra: timingbeltkiller på lørdag 17. mai 2014, klokken 20:48
Sitat fra: Svorsk på fredag 16. mai 2014, klokken 19:23
Förstår egentligen inte varför ett annars så ganska miljömedvetet Sverige inte hängt med i elbils trenden.

Svaret er Volvo og Saab.
Ironisk nok forgjeves nå som Kina har overtatt.

Jag har läst att man inte gav elbilar lägsta skatteklass i Sverige pga att elbilar saknar katalysator : ;D där har ni norrmän en liten svenskevitts att skratta åt :)

Verdensklasse :D

I dagsläget får man iof 40 000 kr av staten i en så kallad "supermiljöbilspremie" Men bilarna är i utgångspunkten mycket dyrare än här i Norge.
Svart Leaf tekna 2014.

timingbeltkiller

#10
Sitat fra: Svorsk på tirsdag 20. mai 2014, klokken 08:27
Jag har läst att man inte gav elbilar lägsta skatteklass i Sverige pga att elbilar saknar katalysator : ;D där har ni norrmän en liten svenskevitts att skratta åt :)
Vits JA.
Men det er ingen vits at Sverige subsidierte E85 biler med resultat:
Mange sa JATAKK til subsidiene, kjøpte E85 bil for deretter aldri fylle noe annet enn ren bensin på tanken.

Rent bortsett fra at E85 i varmkjøringsfasen produserer mer faenskap enn bensin- og dieselbiler + nåværende produksjon av etanol er betydelig mer miljøskadelig enn produksjonen av bensin og diesel.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Svorsk

Sitat fra: timingbeltkiller på lørdag 24. mai 2014, klokken 20:51
Sitat fra: Svorsk på tirsdag 20. mai 2014, klokken 08:27
Jag har läst att man inte gav elbilar lägsta skatteklass i Sverige pga att elbilar saknar katalysator : ;D där har ni norrmän en liten svenskevitts att skratta åt :)
Vits JA.
Men det er ingen vits at Sverige subsidierte E85 biler med resultat:
Mange sa JATAKK til subsidiene, kjøpte E85 bil for deretter aldri fylle noe annet enn ren bensin på tanken.

Rent bortsett fra at E85 i varmkjøringsfasen produserer mer faenskap enn bensin- og dieselbiler + nåværende produksjon av etanol er betydelig mer miljøskadelig enn produksjonen av bensin og diesel.
Miljöbils premien gäller inte bara E85. Man får till och med skattelättnader med vanliga bensin och diesel bilar som släpper ut mindre än 120co2/km. Varför tankade dom ren bensin i tanken när E85 till en början var betydligt billigare än bensin? verkar osmart. Dessutom startade dom med E85 tidigt 2000 tal och inte såg utvecklingen i hur nuvarande produktion går till. Utsläppsmässigt från bilen är den "renare" men ja, jag tror alla vet att E85 är en flopp. Förutom dom som gillar det på grund av att det ger en extra kick i motorn.
Svart Leaf tekna 2014.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA