Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvilke skibokser passer til TMS med Whisp bar?

Startet av Zyzz, fredag 25. april 2014, klokken 23:55

« forrige - neste »

Zyzz

Halloen!
Da har jeg kommet over denne bilen :http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47470490&searchclickthrough=true

Hva synes dere?
Burde jeg bli den nye eieren av denne bilen?


Mvh Daniel  ;D
ovoxo

Zyzz

Vær så snill kan noen gi meg råd om jeg burde kjøpe denne bilen?
ovoxo

emil

Bilen er sikkert grei, men det er ikke riktig bil for deg hvis du er avhengig av plass til 5 og 15-20mil kjøring pr dag.

Litt mer om hva bilen skal brukes til, økonomiske forutsetninger, hvor lenge du har planer om å beholde den osv ...

Ellers begynner det å bli en del biler i det prisområdet og det er ikke mange tusenlappene opp til en helt ny trilling eller brukt Leaf. Og derifra er det heller ikke veldig langt opp til eUp, eGolf eller i3...

Zyzz

Forbruket vil ligge rundt maksimu 8 mil noen dager.
Jeg har et budsjett på 115 000 kr.
Han ble enig om pris og får den fraktet til Trondheim og registrert.
Hvor lenge jeg skal beholde den er jeg ikke sikker på. MAKSIMU  2 år eller 1... dette blir første elbilen/ vi har også en honda crv
ovoxo

emil

Hvis du skal kjøre 8 mil uten lading underveis kan det kanskje bli et problem om vinteren. Får du skvisa inn et ladestopp burde det ikke være noe problem. Ellers har vel mange som har kjøpt elbil som bil nummer 2 ofte opplevd at den veldig fort overtar som bil nummer 1.

Med så kort eierskap blir det en dyr bil da jeg tror man må forvente et godt verdifall enda noen år. Ny trilling har jo nesten halvert seg i pris fra den ble lansert og til idag. Hvis besparelsene på bom/ferge/parkering derimot er store i forhold til fossilbil vil jo regnestykket se bedre ut. Hvis det i tillegg reduserer kjørelengde på bil nummer to kan det også redusere både verditap, forsikring og servcekostnader for den.

Ellers blir jeg alltid litt skeptisk når selger av bruktbil ikke inkluderer registreringsnummer, hva er det de ikke vil at vi skal finne ut? Er den solgt ny i Norge har du jo fortsatt garanti en god stund, så selve bilholdet vil nok ikke gi noen store direkte utgifter.

Har hatt Leafen i ca 7 måneder nå og har kanskje kjørt min gamle CR-V en mil til sammen på den perioden. Før det gikk CR-Ven 30-50.000km/år.

Zyzz

Takk for gode svar og masse informasjon!
Jeg går for bilen ;)
ovoxo

Reodor

Sitat fra: emil på fredag 11. april 2014, klokken 10:21

Med så kort eierskap blir det en dyr bil da jeg tror man må forvente et godt verdifall enda noen år. Ny trilling har jo nesten halvert seg i pris fra den ble lansert og til idag.

At bruktbilprisen faller når nybilpris faller er jo naturlig. Når bruktbilkjøpere er villige til å kjøpe 2-3 år gamle biler med "bare" 40 000 i rabatt tyder vel dette på at bilen egentlig vil holde seg bra i pris når nybilprisen engang stabiliseres?
2012 Ion, Kjøpt Februar 2014
Tesla M3 LR AWD 19", kjøpt Juni 2019.
Henger: Tredal T-10.

breitling

"Alle" som kjøpte elbil (trilling, Leaf) i perioden 2011-2013 visste hva de begav seg på. Ikke akkurat "first movers" men allikevel betale for en trilling 260k "lukter" overprising. Tilsvarende bensin bil koster ca. 150-160 tusen og med norske avgifter. Prisreduksjon som kom i vinter 2012 (ca. 200k) var også for mye. Det som Citroen selger sin C-zero for 159000 inkl. vinterdekk ligner på noe. Kanskje en reell pris er 140-150 tusen. Men det betyr at e-up er også overpriset. Og alle andre som ligger over. jeg tror at norske merkeforhandlere har tjent veldig,veldig godt på elbil stormen i Norge. Marginer er store nok til enda flere prisreduksjoner.
Oslo
2017 MB B250e Edition "Eldina2"
1975 MB 280S

tomrh

Må også huske at prisfallet flater ut i kroner og øre etter noen år, for alle biler. For 15% av 100' er halvparten av 15% av 200'.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA