Koble ut DC-DC boksen

Startet av Ebil, torsdag 10. april 2014, klokken 08:02

« forrige - neste »

Ebil

Ønsker å teste uten dc/dc. I emne "Think Classic: 12V batteri. Problem og løsning
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1574.msg12063.html" står det mye. Har et par spørsmål.
Når DC/DC boksen er frakoblet hardware boksen må den også kobles fra 12v batteriet så den ikke skades? Er det noen signaleren må gjøre noe med?
Er dette korekt: Når tenningen er på må en "ekstra-lader" levere min 14.1v,
Er den mindre en 14.1v vil BMS forsøke å starte DC/DC og gi feil-melding hvis spenningen er forlav?
Bergen
Think 2001

Caspar

Hvorfor er det så viktig å koble ut DC/DC ? Jeg har et 80Ah 12voltsbatteri og opplever nesten aldri at bilen starter DC/DC. Faktisk er det den delen av bilen jeg aldri har hørt at noen har hatt noen problemer med.
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Ebil

Får feilmelding når jeg starter bilen. tenkte det var en måte å finne ut om DCDC lager feilen.
Har started bilen igjen. System feil kommer nesten med en gang, 12v speningen stiger til 13.9 v
Started EV Manager, read error, viste temp error charging 12v bat fault, per. no error. Started EV mgr igjen read error, no error. 12v bat målt til 13.9v Tenning av 13,3v. 12 v bat lades av ekstern lader når bilen står. Fronten er av så frontlyse belaster ikke bat . Har ikke Actia diagnose. 12v bat skiftet for ca en uke. Bilen ok til feil-melding kom for et par dager siden. Hoved bat 124v.


Bergen
Think 2001

FiDo

Sitat fra: Caspar på torsdag 10. april 2014, klokken 17:07
Faktisk er det den delen av bilen jeg aldri har hørt at noen har hatt noen problemer med.
Jeg har byttet maange DCDC på Think. Hovedsaklig grunnet vann..
->-> Har mye Think City deler til salgs, nye og brukte! Send PM. <-<-

-LADERE
-BMS
-HV-BOKS
-INTERFACE-BOKS
-STØTDEMPERE
-BREMSER
-SEND PM !!

-Volvo V60 Plug-In Hybrid
-Volvo C30 Electric generasjon 2.
-Volvo V60 R-Design.
-Volvo V40 R-Design.
-Think City. (Flere)
-Think El-sykkel ! (Orginal fra Think!!!)

Stavanger

Ebil

Går det å teste DCDC ved å koble til begge hovedlysene, starte bilen og måle batteri-spenning. Skal DCDC gi nok strøm til at spenningen er over 14v?
Bergen
Think 2001

elektrolux

Du tester DC-DC ved å måle spenningen på 12V uttaket under girvelgeren.

Alt over 13V indikerer liv i DC-DC. Denne skal være aktiv ved lading og kjøring, og også om 12V spenningen faller under 12,2V ? ( mener dette var verdien )
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA