Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Vi burde hatt en Sport-knapp

Startet av eadie, søndag 02. februar 2014, klokken 23:23

« forrige - neste »

Batteritralla

Ser ut som om det var rett å kjøpe Mennekes lader uansett ja.

Jeg har ikke brukt denne i vesentlig grad, ettersom anlegget mitt hjemme ikke har noen av de symptomene
UMC ikke liker.

Jeg har heller ikke hatt noen form for feil på ladingen med UMC ennå.

Men om jeg skal på tur, og må lade på andre steder enn hjemme - så er jeg helt sikker på hva som skal være med på turen  :)
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

Havebigfun

Bare for å presisere det: ladingen er det ikke problemer med- de oppstår først når ladingen er ferdig- Dra man ut støpselet da møter man aldri 12V low. Dette er enkelt men i lengden ikke tilfredsstillende!

Batteritralla

#137
Nå har ikke bilen min stått tilkoplet lenge etter at lading var ferdig, men 12V low har jeg ikke hatt.

Men det kommer vel tenker jeg  . . . ::)

Er for øvrig enig med deg.

Lading skal kunne utføres med "hjernen frakoplet". Jeg har ingen intensjon om å måtte gå rundt å tenke
på å "sette ladestrøm slik at den ikke lader helt ferdig/kople fra pluggen kl 03:42" & sånn for å omgå problemene.

Saken er at jeg ikke har noe å klage på ennå  :)
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

Concept_d

Sitat fra: Havebigfun på mandag 31. mars 2014, klokken 09:03
Bare for å presisere det: ladingen er det ikke problemer med- de oppstår først når ladingen er ferdig- Dra man ut støpselet da møter man aldri 12V low. Dette er enkelt men i lengden ikke tilfredsstillende!

Så det hjelper ikke å stoppe landingen fra appen? Man må fysisk dra ut UMC for at 12V batteri ikke lades ut?

Sliter litt ned dette selv og fikk bilen på lørdag, så tydelig at det ikke er fikset enda.
Tesla Model S, Hvit 85 Kwh, Alt uten barneseter,
P#3286
Bestilt - 01/04-13
Finalized - 30/07-13
Tesla fabrikken bygger din Model S - 18/02
Din Model S er i transitt fra fabrikken. 22/02
Levering begynnelsen av april 2014

Johnny

Har nå hatt 3 tilfeller der bilen har vert "død" etter lading. De to første etter schedueled charging, og den siste etter vanlig lading. Bruker UMC.

Fikser dette lett med å fjerne kabelen og trykke på bremsepedalen, så blir ting på stell igjen. Er likevel litt urolig for at 12V batteriet skal tømme seg under kjøring også. Har jeg grunn til det?
TMS og eGolf.

Leif1

Skulle vel ikke være noen fare for at 12V-batteriet tømmes mens du kjører.
Dette blir konstant ladet av DC-DC omformeren. Så lenge en ikke har noen feilmeldinger i bilen fungerer vel alt.
Konvertitt fra S til X

bosse

Når jeg kommer ut til bilen om morgenen, og den har nådd angitt SOC, så har det hver gang vært fire feilmeldinger på displayet om "car needs service", "12v low" og tilsvarende. Jeg har også prøvd å stoppe og starte lading via app, men det går ikke - samme problem og kommer til rød ladeport og feilmeldinger i displayet. Melder feilen til Tesla i morgen slik at de får lest av loggen.
S85 #245xx | MCRed | Dark Leather | Matte Abachi | Tech | Pano | Park | Subzero | Air | Sound | Light | Security | Dual Charger | 19" | Pirelli
Order 2013-09-24 | Prod 2014-01-25 | Transit 2014-02-04 | Prep 2014-03-13 | Estimated 2014-03-24 | Delivered 2014-03-18

Havebigfun

#142
Jeg tror det er riktig å melde feilen- før ble de mest tålmodige oppsøkt av Tesla automatisk, med så mange nye biler kan det imidlertid ta tid...- det gjorde det forresten sist også. Jeg tror dog de var ajour før mars-runden.

Om dere ringer service-nummeret er det kjekt om dere er ved bilen og bilen har disse feilvarslene. Selv om jeg hadde ladefeil mange dager i strekk kunne de knapt finne de i logen- de fant "bare" 1 - som om dette ikke var nok.:o.
Det er altså lurt å ha "fremkalt" feilen slik at de kan lese den av i bilen mens dere snakker med dem.

P85D+

P85D og 85D

pej

Jeg har ladet 3 ganger med UMC, alle tre har ført til dødt 12v batteri. Fikk 5.9 SW idag og vistnok den siste FW også. Slutter på 94. Dette skal løse det sa´n på Skøyen. Krysser alt jeg har i natt så skal jeg melde om resultatet imorgen. Bilen er nok ferdig å lade rundt 01 i natt, så da begynner tappingen av 12v batteriet vanligvis, men nå får vi se om de har løst det.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Havebigfun

Du kan sove godt- det ordner seg. :)
igrunn kan du glede deg imorgen og starten på et nytt liv uten å måtte være barnevakt for bilen hele tiden ;)

sølvpilen

Jeg fikk samme problem i dag. Har oppdatert software i forgårs. Melding "Car needs service", 12 V battery low og fikk ikke starte eller stoppe lading fra App. La også merke til at da lading startet ladet den bare med 16km/t først og så gikk det nedover til 4km/t. Tar meg en tur til Tesla på Forus..

Havebigfun

Sitat fra: sølvpilen på tirsdag 08. april 2014, klokken 11:35
Jeg fikk samme problem i dag. Har oppdatert software i forgårs. Melding "Car needs service", 12 V battery low og fikk ikke starte eller stoppe lading fra App. La også merke til at da lading startet ladet den bare med 16km/t først og så gikk det nedover til 4km/t. Tar meg en tur til Tesla på Forus..
Har du 5.9...94?

pej

- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA