Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Påvirkning av last mellom fasene på 3-fas ??

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 27. november 2008, klokken 20:07

« forrige - neste »

HHF

Bare for å gjøre det klart - jeg skal melde meg inn i 2009 uten at jeg nødvendigvis tror jeg får brukt nøkkelen til noen lading, da jeg stort sett alltid står på arbeidsplass med lademulighet eller hjemme og lader.

Når det er sagt, så slo deg meg nå at det igrunnen er litt spesielt at man får satt opp disse ladeplassene som f.eks i Kongensgate nå med kommunale myndigheter til stede osv, men at man samtidig faktisk må være med i foreningen her for å få glede av dem? Skjønner jo at dette innlegget nå vil fungere som en rød klut for noen, men kan ikke la være å stille spørsmålet - er dette fair?

Satt på spissen, så handler det jo om at man etablerer et gode for fellesskapet på kommunal grunn og at det faktisk er en (og kun denne ene) interesseorganisasjonen som får "glede av inntektene" dette gir gjennom at man må være medlem der for å få adgang!

Jeg sier ikke at jeg synes dette er noen skandale, men dog et tankekors kanskje?   ???
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

Lars C. Krogenæs

Kommunen kunne selvfølgelig ha satt nøkkelhåndtering ut på anbud for å distribuere / selge nøkler hos et eller annet selskap (Narvesen/shell etc). Så kunne de ha brukt endel arbeidstimer på å vurdere tilbudet, før valg av tilbyder blir valgt. Brukerene måtte så ha betalt for nøkkelen, og den prisen selskapet måtte ha tatt i gebyr for dette.

I stedet har elbilforeningen i mange år delt ut ladenøkkel til sine medlemmer, og kommunen har valgt å gjøre det på denne enkle måten, nemmlig å bruke samme nøkkel som allerede finnes.

Det er nok mulig å få tak i nøkkelen via andre kanaler også, uten at jeg skal reklamere for dette her.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Laban

Jeg skjønner egentlig ikke problemet med å ikke være medlem  ???.

300 kr pr. år er i byen (ihvertfall Trondheim) mindre enn hva 2 dagers parkering på offentlig parkeringsplass koster med fossilbil (2 fl god rødvin  ;) eller 82 øre pr dag i et år).

Jeg er medlem av en rekke klubber og organisasjoner uten å forvente at jeg skal få noe tilbake i løpet av året, men kanskje får jeg det ved en senere anledning  :-\. Har bla vært medlem av Norsk Luftambulanse i mange år uten å ha bruk for dem (og håper jeg heller aldri vil få bruk for dem), men jeg håper at min støtte (og alle andres) gjør at de kan være på plass når det trengs - enten til meg eller andre. Er også medlem i NSK (uten å få særlig igjen for det (men har 62 mod "sportsbil" - og dermed medlem i TVK- som "støtter" gamle bensinslukende biler  :)))

Er man interessert i en sak/forening/organisasjon så kan man også avse noen kroner i året slik at de som arbeider for saken kan gjøre en best mulig jobb. De jeg kjenner gjør en stor jobb uten særlig betaling ihvertfall.

Ladeplassene i Trondheim er forøvrig helt gratis uten noen form for lås (har Nordstart nøkkelen liggende i bilen i tilfelle jeg skulle finne på å ta en tur til Oslo  ;)) så jeg hadde ikke trengt å være medlem, men jeg synes elbilforeningen gjør/har gjort en fin jobb og da kan jeg avse de 300 kr det koster å være medlem slik at de kan fortsette sitt gode arbeid.
Trondheim
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA