Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Adaptersett til Tesla Model S, rød utgave

Startet av haggen, onsdag 16. april 2014, klokken 13:22

« forrige - neste »

haggen


haggen

Må skryte litt av hotell Dombås, kom kl. 0600 fikk ha rommet så lenge jeg ville den dagen og gratis kaffe når jeg ville. Spiste en nydelig frokost før jeg la meg å sove. Dro skøyteledninger og sto på for at jeg skulle få lade hos dem, men var desverre uten jording så kunne ikke bruke den, men det sto ikke på service der i gården.

haggen

Ha kontroll på om du rekker frem: Sammenlign gjenstående distanse mot gjenstående rekkevide:

LMOR

Sitat fra: haggen på mandag 07. april 2014, klokken 08:55
men var desverre uten jording så kunne ikke bruke den.
Spennende reisebrev!

Men til nødlading, så er det vel ikke noe problem å lade uten jord?
Var det bilen som ga beskjed, eller du som var bekymret?
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

haggen

Jeg hadde med en Menneske ladder som gav 16 A max (heldigvis!!), og det var den som krever jord, kom ikke på å prøve orginal ladderen.

LMOR

Sitat fra: haggen på mandag 07. april 2014, klokken 10:10
Jeg hadde med en Menneske ladder som gav 16 A max (heldigvis!!), og det var den som krever jord, kom ikke på å prøve orginal ladderen.
Hmm, har bestilt en slik, men liker ikke dette. Det høres litt Tesla ladeproblemer ut. Hvordan måler de dette med lokal jord? Får følge opp i en annen tråd, hvis jeg (eller andre) også får problemer med denne laderen.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

jkirkebo

Sitat fra: LMOR på mandag 07. april 2014, klokken 12:09
Hmm, har bestilt en slik, men liker ikke dette. Det høres litt Tesla ladeproblemer ut. Hvordan måler de dette med lokal jord? Får følge opp i en annen tråd, hvis jeg (eller andre) også får problemer med denne laderen.

Det er ikke vanskelig å måle om jordleder er koblet til noe eller ikke. Det er bare å måle spenning mellom fasene og jord. Om minst én av fasene har spenning mot jord er det ihvertfall noe tilkoblet jord. Kvaliteten på jordingen er det verre å måle.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

LMOR

Sitat fra: jkirkebo på mandag 07. april 2014, klokken 13:19
Sitat fra: LMOR på mandag 07. april 2014, klokken 12:09
Hmm, har bestilt en slik, men liker ikke dette. Det høres litt Tesla ladeproblemer ut. Hvordan måler de dette med lokal jord? Får følge opp i en annen tråd, hvis jeg (eller andre) også får problemer med denne laderen.
Det er ikke vanskelig å måle om jordleder er koblet til noe eller ikke. Det er bare å måle spenning mellom fasene og jord. Om minst én av fasene har spenning mot jord er det ihvertfall noe tilkoblet jord. Kvaliteten på jordingen er det verre å måle.
Enig i at det kun er et spørsmål om hvor strenge de er før de kobler ut. Er bare skeptisk.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

haggen

Var kun i dette tilfellet jeg fikk problemer, og da var den koblet til en ujordet kontakt. Ellers fungerer den bra så langt.

LMOR

Sitat fra: haggen på mandag 07. april 2014, klokken 18:13
Var kun i dette tilfellet jeg fikk problemer, og da var den koblet til en ujordet kontakt. Ellers fungerer den bra så langt.
Takk, får min denne uken. Vi får bruke standard laderen hvis vi må lade uten jord. Den har i3_X3_X5_730 testet virker uten jord. Bra det er noe positivt med den også. Bare synd vi må ha med begge laderne på slike risiko-prosjekt som du hadde :-)
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Yttertorjen

Sitat fra: jkirkebo på mandag 07. april 2014, klokken 13:19
Sitat fra: LMOR på mandag 07. april 2014, klokken 12:09
Hmm, har bestilt en slik, men liker ikke dette. Det høres litt Tesla ladeproblemer ut. Hvordan måler de dette med lokal jord? Får følge opp i en annen tråd, hvis jeg (eller andre) også får problemer med denne laderen.

Det er ikke vanskelig å måle om jordleder er koblet til noe eller ikke. Det er bare å måle spenning mellom fasene og jord. Om minst én av fasene har spenning mot jord er det ihvertfall noe tilkoblet jord. Kvaliteten på jordingen er det verre å måle.
Spenning mellom fase og jord skal være spenningen mellom fasene dividert med kvadratroten av 3. Feks ved spenning mellom fasene lik 230 v, skal spenning mellom hver fase og jord være: 230/kv.roten av 3= 132,8 v. Stemmer dette er anlegget peise tett mot jord, hvis ikke er det jordfeil innen trafopunktet. Str på jordfeil= differansen. Hvis det er flere jordfeil mellom motstående faser er det livsfarlig.

LMOR

Sitat fra: Yttertorjen på mandag 07. april 2014, klokken 18:46
Str på jordfeil= differansen.
Det er grensen her som er utfordringen. Hvis det er stor nok margin i testen, så er det ikke noe problem, er den for liten, så blir det Tesla-problemer ved minus grader...
Men nå har vi vel sporet nok av. Jeg lager en ny tråd når jeg har fått testet litt.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Yttertorjen

Sitat fra: LMOR på mandag 07. april 2014, klokken 19:07
Sitat fra: Yttertorjen på mandag 07. april 2014, klokken 18:46
Str på jordfeil= differansen.
Det er grensen her som er utfordringen. Hvis det er stor nok margin i testen, så er det ikke noe problem, er den for liten, så blir det Tesla-problemer ved minus grader...
Men nå har vi vel sporet nok av. Jeg lager en ny tråd når jeg har fått testet litt.
Supert !  Interresant dette.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA