Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Fjernstyring/tidsur på webasto og vifte - Saxo

Startet av Trond Arve, mandag 11. oktober 2010, klokken 14:59

« forrige - neste »

Trond Arve

Finnes det en praktisk veiledning for å måle spenning på batterikassene? Har søkt litt på forum og wiki, fant lite detaljer (det tyder kanskje på at jeg med min inkompetanse bør holde meg unna...?).
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

Elmo

Nei det skulle ikke være noe problem.

Det er bare å ta ut både shunten og sikringen på kassen, og så måle mellom kontaktene i de to holderene (en på hver). Du må måle på kontakten som går inn i kassen, dvs den som ikke har ledningen inn i seg.
For å ikke bli lurt hvis du måler på feil kontakt kan det være greit å ta ut sikringene og shuntene på alle kassene før du begynner målingene (eventuellt feil målepunkt vil da gi 0).

På 11'er kassen ligger shunt og sikring på hver sin side av bilen så den kan være litt vanskelig, men du har vel lange armer ;D
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA